Gå til innhold

noen som kan noe om melkeallergi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på om min sønn kan ha en type melkeallergi.

han har fra rundt 11mnd og frem til nå drukket melk (lettmelk) til nesten hvert måltid.

han har i samme periode hatt helt løs avføring. (han hadde fast avføring da han fikk mme) han har også vært plaget med utslett rundt munnen.

plutselig for en ukes tid siden så startet han å få fast avføring igjen og han har lite med utslett rundt munn. så da tenkte jeg at det kanskje kan ha vært melka for han han omtrent ikke drukket melk på et par uker. (han har vært mye syk de siste 2mnd og har ikke villet hatt melk)

men er det sånn at man kan tåle melkeprodukter men ikke ren melk??? for han spiser jo saker og ting som det er melk i daglig..... derfor jeg egentlig ikke har reagert noe særlig på det tidligere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal jo selvsagt ta det opp med hs når vi skal dit om 2uker.

Skrevet

Noen har melkeproteinallergi, andre har melkesukkerallergi. Vårt barn har total melkeallergi, kan ikke spise noe som har spor av melk i seg. Men mange har allergi mot ren melk, men kan spise ost, melkesjokolade osv. Vår reagerer med diare. Det er veldig vanlig med allergi mot ren kumelk, og likevel ikke reagere på andre melkeprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...