Stolt mamma! Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hva kan det være? E litt øm når jeg ammer - men er ikke veldig vondt....
AmExx Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Kan være en tett melkegang. Prøv forsiktig å skvise det vekk.. Om du spørr inne på ammedebatten er det helt sikkert mange med gode tips og råd. Evt kan du sjekke www.ammehjelpen.no
annesmil Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Det hadde jeg også, overså det en stund... Dumt av meg, da det viste seg å være trøske (sopp) hadde jeg behandlet det med en gang hadde det sikkert gått fortere vekk. Når jeg fikk det konstaert av HS måtte jegtil legen, har prøvd flere forskjellige medisiner i 4 uker nå.... En stund var det veldig vondt ( om om noen stakk en nål inn i brystvorta!!!) nå er det bedre men ennå ubehagelig. Snakk m HS, om hun sier at babyen ikke har det, så si at man er syk før alle symptonen kommer!!!
Stolt mamma! Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2008 Takk for svar begge to. Annesmil - hva gjorde du for å få det vekk??? Va det på resept?? Eller kan eg gå til apoteket å få kjøpt noe nå??
AmExx Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Dersom det er sopp får du canesten reseptfritt på apoteket! Men har du sopp, har mest sannsynlig babyen din det også. Se etter hvitt belegg på tunga. Du kan prøve å fjerne det med farris. Virker ikke det kan det være dere trenger en tur til lege. Anbefaler nå også ammehjelpens sider. Står mye bra info der, samt symptomer på sopp/trøske. Så kan du se om du har flere symptomer! Lykke til, som sagt over her, er det sopp er det viktig å starte behandling tidlig. Og unngå fukt på puppen. Skift ammeinnlegg etter hver aming!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå