babylovve Skrevet 6. desember 2008 #1 Del Skrevet 6. desember 2008 Ble konstatert blighted ovum da jeg var på sykehuset for å ta ul i uke 11. Var innstilt på at noe var galt siden jeg hadde småblødd i ca en uke. Etetr ul blødde jeg kraftig i 3 timer, noe av det mest sinnsyke jeg har opplevd. Mange klumper og siste klumpen var akkurat som en pølse, kjempeekkelt! Tror det var morkaka. Sluttet å blø kraftig etter dette. Håper det var aborten og at jeg slipper utskraping. Er så midt oppi det og vil bare at alt skal være ute... Skal på kontroll på tirsdag... har noen bøldd det ut delv og sluppet utskraping? orker nemlig ikke mere nå, av sånne traumatiske ting. Vil så gjerne komme meg videre. Har fortsatt vondt i magen innimellom og blør litt som en liten mens. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/
majami Skrevet 6. desember 2008 #2 Del Skrevet 6. desember 2008 Min BO endte med utskraping. Etter det har jeg hatt en MA som også resulterte i utskraping. Jeg ville egentlig bare si at min erfaring med sykehuset og inngrepet er ganske gode. Hvis du må på sykehus,så er det mindre traumatisk enn det du har gått igjennom til nå... hyggelige mennesker og kontrollert. Lykke til uansett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139243557
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 7. desember 2008 #3 Del Skrevet 7. desember 2008 Det stod blighted ovum på min sykemelding også.. Hva betyr egentlig det? Jeg har trodd jeg har en SA, men det er kanskje noe annet? Jeg mistet i 11. uke og var til utskraping på fredag.. Er så trist og lei meg.. For noe driit dette er, også så traumatisk og blø og miste ut klumper.. Det gjorde jeg også etter rielignende smerter på sykehuset.. Fy F¤# så foreferdelig altså.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139244350
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 7. desember 2008 #4 Del Skrevet 7. desember 2008 Det stod også inkopl. sp.abort hos meg, så da vet jeg jo ikke helt hva det er..? Googlet BO nå, og synes det hadde vært rart om det aldri var liv i det hele tatt.. Legen sa jo at hun mente det hadde vært et foster der.. sukk.. Jaja, er kanskje ikke noe å henge seg opp i.. Får prøve å komme seg videre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139244399
babylovve Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar. Ja , AnLin, sjedde samtidig nesten dette for oss... Hvordan har helgen vært? Jg er både flau og alt som er, la på meg 4 kilo... Ingen bukser passer lenger... mange visste at jeg var gravid på jobben siden jeg var mye dårlig. Blir tøft å møte virkeligheten igjen! Kanskje godt også. Hvor lenge ble du sykemeldt AnLin? Det positive med BO er at man vet at det ikke har vært ordentlig liv der, man man føler at kroppen har lurt en noen kraftig! Jeg gruer meg bare til kontrollen på tirsdag, vil så gjerne slippe utskraping selv om flere sier at det går greit... Føles ut som at alt kom ut på torsdag. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139245369
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 8. desember 2008 #6 Del Skrevet 8. desember 2008 Alle visste at jeg var gravid, så nå vet alle hva man har vært igjennom også.. Er sykemeldt ut denne uken her. Hjernen er fornuftig og tenker at dette var "greit" og at det bare er å komme seg videre, mens hjertet mitt gråter.. Hele kroppen min er trist og tung og jeg føler meg også flau og lurt.. Klarer ikke helt å se andre folk akkurat nå. For må jeg snakke med andre om dette og høre at det er jo bare å prøve igjen, begynner jeg å gråte.. Hjernen vet det, men resten henger ikke helt med.. Er ikke akkurat så enkelt. Følte jeg hadde kommet så langt også.. Hele fremtiden blir så annerledes..en må liksom begynne å tenke på nytt igjen. Jeg har blitt skremt fra å prøve igjen på leeenge.. Akkurat nå tenker jeg at vi venter til over sommeren, men man skal vel aldri si aldri.. Vi har jo en nydelig datter fra før, så vi er heldige. Dere da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139249796
babylovve Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 9. desember 2008 Huff, jeg har det på lik måte som deg... Tenker også at det man må komme seg videre. Planlegge fremtiden på nytt. Vi hadde jo kommet langt! Hadde det bare skjedd i uke 6-7 eller noe, da var jeg jo forberedt... Var på sjekk på sykehuset idag, jeg slipper utskraping!!!! Alt har kommet ut på naturlig måte. Føler en voldsom lettelse over dette. Har blitt forkjølet jeg da, med feber og greier. legen mente at kroppen nå slapper av og at det kan være derfor... Er sykemeldt ut uka, men føler at jeg trenger lenger tid! Min sjef er høygravid, orker ikke møte henne med en gang, Hun har ferie i to uker (i jula) Tenkte jeg kunne begynne i jobb igjen når hun er borte. Men aner ikke om legen min går med på det!? Jeg kan si til legen at jeg er utmattet, blør litt fortsatt og har smerter i mage/rygg? Men jeg vet ikke... er kjedelig å gå hjemme også da...Dere er heldige som har en datter fra før av, det gir dere nok trøst. Vi har en katt da, ingen barn... Men katten har blitt min baby nå, huff - høres tragisk ut men det er en trøst! Og vi skal lage baby igjen snart, alt håp er ikke ute! Håper ikke jeg blir deprimert av dette, merker at jeg gruer meg til å møte verden - dvs jobben spesielt og å feste... Har absolutt ingen lyst til å feire nyttårsaften en noen ting.... Men det er vel bar å hoppe i det. klemmer fra meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139258679
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 9. desember 2008 #8 Del Skrevet 9. desember 2008 Det var bra at du slapp utskraping, da. Det er forresten det verste ordet jeg noen gang har hørt.. Men selve inngrepet gikk raskt og i full narkose, så det var jo ikke så ille sånn sett, da.. Så kjipt at du føler deg så dårlig. Kjenner på den følelsen med litt panikk for å møte folk igjen selv.. Men vet av erfaring at det gjerne går greiere enn man frykter.. Men har ikke akkurat vært igjennom dette før, da.. Kjenner litt på den angsten for å bli derprimert også. Føler liksom at kroppen henger igjen og er så trist. Men har bestemt meg for å slappe av og gi meg selv tid. Tror nok tid vil hjelpe oss begge. Kos deg med pus, du. Det er godt å ha noen å gi omsorg til. For det er jo det vi vil, ikke sant? Dele av kjærligheten vi har i hjertet vårt, til et barn. I mitt tilfelle et søsken til gulljenta vår. Ville så gjerne ha de tett i alder, men det får bli som det blir. Orker ikke å stresse med det nå iallefall.. Gode klemmer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139259542
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #9 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei. Jeg hadde B.O, eller komplett spontanabort som det stod på sykemeldingen. det skjedde i uke 9/10 og totalt uventet. ingen blødninger eller noe. Fikk tabletter i helgen som å få det ut, begynte å blø kraftig, og det gjør jeg fremdeles. Er det vanlig, 4 dager etter aborten? Har også store smerter til tider. Ja er så enige med dere, og kjenner meg SÅ godt igjen. Helt forferdelig tragisk. Hodet sier at dette er vanlig og du må komme deg videre. Hjertet og resten av kroppen skriker av savn og smerte. HELT forferdelig dette! Men forhåpentligvis, er sorgen mindre om noen uker. det er iallfall det jeg tror og ser frem til.. Men kan noen svare meg på om det er normalt å blø mye og ha smerter 4 dager etter tablettkuren?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139265222
babylovve Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei! Uff... Kondolerer med tapet ditt. Høres vondt ut å ikke få noen forvarsel i det hele tatt. Gikk du på ul med god tro også fikk du beskjeden? For et sjokk det må ha vært! Jeg ante det til en viss grad, men kjente sjokket allikevel. Har du styrtblødd i 4 dager? Med klumper og hele greia? Er det sånn at du blør ut bind med en gang ? Jeg styrtblødde kun i 3 timer, tilslutt kom morkaka og da var det over. har blødd siden... men bare småmengder. har nå blødd ca 2 uker! Men styrtblødningen varte kun 3 timer og det var nok aborten. Jeg hadde også store smerter, i mage og rygg. Fortsatt litt murring. Hvis du styrtblør i 4 dager, (noe som høres ufattelig slitsomt ut! Jeg husker jeg ble helt utkjørt etter det er..) så ville jeg ha ringt sykehuset kanskje og spurt... Men det er jo grader av blødninger... Er noen som har skrivd om tablettene før her på siden, jeg ville ha lest den remsen hvis jeg var deg. Ja, hjernen vil videre - kroppen henger ikke med! Idag var jeg på butikken. Skjærte opp et brød i en sånn brødkutter. Mistet alle ferdig oppkuttede brødskiver på gulvet... Sånn helt vimsete! Jeg kom hjem og var kjempe sliten... Var ikke angst eller noe, rett og slett sleivhendt! Noe jeg blir ved mens også. har så lyst til å rydde etc i leilighten, men det finnes så lite energi. Tenker med gru på jobben til mandag. vet ikke om jeg er klar til jobbing jeg! Hvor lenger kan man være borte fra jobb pga dette her a? Hvor lenger er du sykemeldt? Klemmer- J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139265582
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #11 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja vi fikk vite det på ultralyden. spente og glade kom vi opp dit, legen sa det tok litt tid å finne fosteret, så jeg tenkte ikke de verste tankene da heller. Så etterhvert sa legen at det ikke var noe foster der, kun fostersekk. jeg var skikkelig "in denial" og sa de måtte lete litt lenger. men det stemte, vi gikk en uke til uten blødninger og på neste ul var det også tomt gitt. ja jeg blør ut bukser etc og tør ikke gå noen plass. skal på kontroll på fredag, så går ut i fra at det holder. Stakkars deg på butikken da. huff selv de hverdagslige ting blir liksom et issue.. Jeg er også sykemeldt denne uken, og det er jeg jammen glad for! dersom du ikke føler for å gå på jobb på mandag, og hodet ikke er innstilt på det, så synes jeg du bør snakke med legen og få litt forlenget sykemelding! Jeg føler meg "klar nok", men jeg vet samtidig at det kun er 1 uke, deretter 2 uker fri.. Men snakk med legen din, Krissy Dee, for dette kan være i kroppen lenge.. Vi har prøvd å få barn i 3 år, dette var første positive test, men er innstilt på å prøve igjen i januar (så lenge mensen kommer da).. Tenk så motsatt, før skydde vi mensen som pesten, men nå ønsker jeg den hjertelig velkommen ))) Lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139265662
babylovve Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 10. desember 2008 Kjøp deg up and go! :-) Jeg fikk beskjed av en venninne å kjøpe bleier til blødningen kom. Jeg skjønte ikke helt greia... Endte med at jeg måtte rive i stykker håndkler som jeg gikk rundt med under to lag med bind. Herrigud! Håper blødningen gir seg for deg snart. Er så fint å skrive her inne, trenger ikke legge skjul på noe liksom;.) Jeg tenker å spørre legen om forlenget sykemelding. Men vet ikke om jeg får det? Legen min mener at svangerskap ikke er noen sykdom, må ha medisinsk grunnlag for å sykemelde. Hun ser nok ikke det psykiske i dette her tror jeg... Jobber i julen også, eller - jeg har 4 dager fri da. Og sjefen min er høygravid, vi jobber tett sammen... Vi har fablet om våre kommende babyer sammen. Vet ikke om jeg fikser å treffe henne med en gang. Hun har ferie i jula, så jeg tenkte at det var en bedre start å komme på jobben uten å få en høygravid vellykket kjerring midt i fleisen! Sjefen er littkjerring og hun er ikke så veldig godt likt. Men er bedre å bli borte en uke ekstra før jul enn å bikke under og plutselig bli borte i jula, for da blir det krise på jobben! Så heldig du er som har 2 uker ferie! Jeg ville ha gått på jobben om jeg også visste om ferien som var i vente tror jeg. Å... Det mislykka graviditeten her gjorde at jeg mistet en karrieremulighet og... Ville ha blitt spurt om å være vikar for min leder, men så ble jeg gravid så jeg ønsket ikke noe ansvar. Nå har dem leid inn en utenforstående som vikar. Håper ikke jeg blir en bitter kjerring på jobben nå. Godt å få ut litt frustrasjon!!!! jeg merker at det går bedre og bedre for hver dag faktisk. Gjør du? Så dere prøver igjen nå i januar? har vi tenkt på også. Og da har jeg jobben i hodet også, de har på en måte ikke regnet meg med, så da kan jeg jo bar ebli gravid igjen? Selv om jeg er livredd for enda en BO.... vet ikke om vi behøver å vente på mens? Har lest her at noen blir gravid igjen rett etter... Har dere forsøkt skikkelig i 3 år? med timet eggløsning etc? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139242402-blighted-ovum-noen-flere-og-har-dere-f%C3%A5tt-det-ut-naturlig/#findComment-139268949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå