husmus &2 Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Her går det stort sett i å tilbringe dagene på sofaen med den lille prompen enten sovende på meg eller ved siden av. Jeg synes det begynner å gå lengre og lengre tid mellom hver gang han sover, og jeg synes han ofte spiser kontinuerlig (mme/mm). Mest fordi jeg ikke har noe begrep om tiden. Våketiden tilbringes også her og i armkroken til enten mamma eller pappa. Jeg har endelig klart å få i meg frokost sånn nogenlunde tidlig, men middagen blir det verre med gitt. Vi bytter på å holde og å spise siden det typisk da han er på sitt mest våkne og mest sultne. Hvordan forløper dagene for dere? Jeg føler jeg snart får sittesår og knapt nok pusset tennene
LilleBjella Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Joda, har det mye på samme viset:) Bruker de første timene av dagen i sofaen, hvor jeg ammer, og holder han, evt. at han ligger våken eller sover ved siden av meg. Greier å få i meg litt frokost, ofte spiser jeg mens jeg ammer. Vi er ute å går en god tur hver dag, og da sover han. Når vi kommer hjem tar jeg som regel en dusj, mens han ligger på badegulvet å spreller fornøyd. Hvis jeg vil støvsuge, går det som regel greit, for han sovner gjerne til lyden da. Hender også jeg får han til å sove alene en times tid, og da prøver jeg å få gjort noe fornuftig. Ellers sitter jeg med pc'en i fanget, en flaske vann, fjernkontrollene og mobilen ved siden av meg i sofaen. Siden han ofte sover svært lite på nettene, bytter jeg på å sitte i sofaen og ligge i senga våken. Min erfaring er at det hjelper å komme seg ut. Har et par venninner i samme situasjon, og kan like gjerne sitte i sofaen deres å amme, som her. Og da blir det litt mer sosialt og morsomt, ikke så ensomt.
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Hei. Dette er mitt 2. barn og jeg føler at ting er mye lettere nå enn det var med førstemann. Med førstemann fikk jeg aldri spist eller omtrent gjort meg klar. Nå har jeg på en måte ikke noe valg, da eldstemann skal i bhg. Vi står opp når storebror våkner (alt fra 06.30 til 07.30), steller han og lager mat til han. Så blir babyen stelt og gitt mat (om hun er sulten). Så lager jeg mat til meg selv. Dusje gjør jeg før jeg legger meg så det blir en kjapp vask også hopper jeg i klæra og får på meg litt sminke. Så vil babyen sove litt, da sover hun som regel til vi vekker henne for å få storebror i bhg innen 09.30 (da må de være der). Etter at vi har levert han går vi på en lang tur, kommer hjem og da sover hun som regel litt til i vognbagen sin. Så går det i mating (flaskebarn), leking, soving og eventuelt flere turer frem til ca. kl. 15-15.30. Da henter vi storebror. Når vi kommer hjem, har hun av og til sovnet i vogna så det bare er å bære henne opp så hun kan sove videre, eller så er hun våken og blir plassert i vippestolen på kjøkkenet mens jeg lager middag. Så spiser vi. Noen ganger må jeg sitte med henne på fanget mens jeg spiser, andre ganger ikke. Resten av kvelden går til kos, da ligger storebror og jeg litt sammen med henne på gulvet. Hun krever som regel en del oppmerksomhet på ettermiddagen for da er hun sliten. Legges mellom 18 og 19. Hun er 4 mnd. Synes det er lettere nå enn jeg synes det var med førstemann, da følte jeg at jeg ikke fikk gjort så veldig mye. Ble veldig tynn da siden jeg aldri fikk spist (hadde ikke hatt vondt av det denne gangen...hehe)
MammantilLeah Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 H begynner vi dagen altifra 07.00 til 08.30, steller henne og så mat, deretter opp i senga, sover fra 30-60min, enten så rydder jeg eller så sovner jeg på sofaen.. etter det er det leking, kosing. dusjer jeg så sover hun eller så ligger hun på gulvet på badet.. Mat igjen kl 12 ca, så sover hun i 1-2timer, da er det alltid litt rydding jeg kan gjøre, brette tøy rydde ut av oppvaskmaskina, sette på en maskin med tøy, når hun våkner så er det jo lek å kos igjen, bruker litt gåstol, og ligger på matta på gulvet, er hun sutrete setter jeg henne i vippestolen pg skrur på tv, en tegnefilm eller no.. mat igjen ca kl 15.30, legger henne etter det igjen, sover ca 30min(noen ganger 60min), så ser jeg på home and away, og begynner på middagen etter det.. så kommer sambo hjem, da er det for det meste han som har henne egentlig, han tar kveldsstellet,git og legger henne, er i seng ca kl 18.30.. Det med å dusje savner jeg å kunne gjøre i fred, føler alltid jeg må skynte meg, men mne... ellers så er det jo dager vi er på besøk til veninner, da går dagene litt fortere..
anette&tutta mari :) Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Så "godt" å høre at det er flere sofaslaver som meg. Dette høres akkurat ut som meg. Snuppa mi er 4 mnd og det blir mye sitting i sofaen. Men heldigvis er hun litt mer krevende på underholdning om dagen og blir veldig fort sutrete om det ikke skjer noe. Så da blir det heldigvis endel lek på gulvet, synging, lese bok, tur osv. Jeg går en lang tur hver dag da slik at hun skal sove, og så har hun ca 3 powenaps om dagen à 15-30 min.
husmus &2 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2008 Vi prøver å innføre vippestolen her, men foreløbig synes jeg ikke han virker så voldsomt komfortabel i den (1 mnd), så vi henger på sofaen i stedet gitt. Gleder meg til han kan stimuleres av babygym osv, nå er det egentlig kun mamma og vinduene som er interessante...
Lotta med novembergutt Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har en liten en på 5 uker, og det er akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Dagene tilbringes i sofaen med baby på fanget. Han vil ikke sove alene inne, så han sover som regel oppå meg. (må jobbe med det der) Men nå har jeg fått meg et bæresjal, og kan endelig gjøre ting igjen! Anbefales virkelig. Også går vi alltid et par timer tur hver dag - og da sover han godt.
Lotta med novembergutt Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 haha, her er også vinduene veldig interessante Lys generelt, egentlig!
bønni Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Kjennner meg igjen!!! Min prompert er 6 uker og det har vært MYE sofaliv. Fikk maur i rompa en stund gitt... Den siste uka, eller to siste kanskje ser jeg at han har blitt mer tilfreds med å ligge litt for seg selv på gulvet, selv om det ikke er så lenge av gangen ennå. Han har begynt å følge bevegelser med hodet, og "snakker" og smiler. Skal anskaffe babygym snart, tror han er klar for litt underholdning :-) Heldigvis har han hele tiden likt å ligge på varmekablene på badegulvet, så en morgendusj har jeg sneket til meg hver dag, mmm! Jeg har også vært mye på trilleturer, for da pleier han å sove godt så lenge vi går. Men noen dager har jeg ikke orket å pese meg ut, men heller tatt hele dagen på sofaen og i senga. Det er godt å se at det er flere som har det som jeg, hehe. Regner med at det blir litt mer struktur etterhvert - barseltiden var vel strengt tatt over i går kanskje da han passerte 6 uker?? LYkke til videre!! Håper det er kos også, ikke bare slitsomt ;-)
bønni Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Bæresjal ja! Det står på ønskelisten min til jul - hvis jeg ikke får det, så skal det kjøpes. Ser litt komplisert ut, men det lærer man seg sikkert.
Frøken Freken Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Jeg syntes de 3 første ukene var helt kaotiske, hadde baby i armene døgnet rundt. Etter hun ble 6 uker ble det mye enklere. Da begynte hun å sove flere lurer til dagen, og kunne også ligge relativt lenge i babygymen. Nå er dagene deilige, for hun sover fremdeles mye og er blitt et rutinedyr med faste måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå