Gå til innhold

Ekstrem gulping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen hatt problemer med at babyen har gulpet VELDIG mye innimellom, da snakker jeg om alt i bagesekken kommer opp igjen. Noen som vet hvorfor det skjer..?? Det skjedde i går men den lille jenta mi, hun hikket og begynte å gråte, så kom ALT opp igjen, stakkar, hun var helt rød/lilla og redd.

Skrevet

Uff, det er bare så fælt! Nå har det ikke skjedd her på halvannen mnd (bank i bordet), men før det så skjedde det hvertfall en gang i uka.

Jeg fant vel egentlig ut at det kom enten av at hun hadde spist for mye, (får kun mm) eller fordi det var en stor rap som lå litt dypt og kom plutselig opp. Hun har vært ei lita og småspist pie, og jeg ble litt småstressa av helsesøstrene som maste om vekten hennes, og derfor ble jeg litt stressa når hun spiste lite, prøvde å få henne til å spise mer, men da kom det ofte alt opp igjen.For halvannen mnd så slutta jeg å stresse med det, og har gitt henne mat etter hennes ønske, og siden da har hun ikke gulpet en gang! :)

Skrevet

Sånn hadde jeg og det hver dag den første tida...

Her var det en kombinasjon av slapp lukkemuskel, og at jeg hadde myyye melk og en glupsk unge...

Ble bedre da melkemengden min gikk ned.

Noen har bare gulpeunger, og jenta mi, 5 mnd, gulper enda "hele" tiden, men tømmer ikke magesekken med sprutoppkast lengre!

Men om hun går fint opp i vekt og ellers er blid og fornøyd er det ingenting å bekymre seg over!

Skrevet

skjer av og til men lillemann også. han er 3,5 mnd nå så skjer ikke fult så ofte lenger. Jeg kunne sitte å amme han og så kom det den gulpen ig det bare rant..Var bare å skifte på meg og gutten og tørke stolen.

Men jeg trur det kom av at det lå en rap på lur og siden han lå å spiste så kom ikke rapen opp, men melka istedet.

Kunne skje når jeg ikke ammet også, men er som regel rett etter mat. Mulig han spiste litt mye..Men har blitt bedre nå da. gulper enda, men ikke så voldsomme gulper som det var i begynelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...