*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Jeg leste nettopp på pakka me HIPP grøt at når den er åpnet skal den oppbevares kjølig. Skal den stå i kjøleskap???? Nå prøver jeg å amme det jeg har, men han drikker seg ferdig på mm på veldig kort tid. Så han får i seg lite, og etterpå drikker han gjerne 145 ml mme. Holder på me smaksprøve på grøt 1 gang om dagen(siste måltid før leggetid) MEN, det store spørsmålet; skal jeg da velge HIPP 1 eller HIPP 2??? HIPP 2 er jo en tilleggserstatning og skal jo ikke brukes når en kun gir erstatning. men er smaksprøve på grøt grunnlag nok til å gi HIPP 2?? det bitte lille mm han får av meg er det også me på å gjøre grunnlaget stort nok? (kan tippe rundt 20 ml kanskje-maks)
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Har brukt HIPP i 8 mnd og aldri latt den stå kjølig, men så har en pakke gått unna på noen dager siden han kun har fått mme. Det gjør sikkert ikke noe om du setter den i kjøleskapet siden du ikke bruker det så ofte. Jeg ville kun brukt HIPP 1, glem at HIPP 2 eksisterer, babyen din trenger de næringstoffene som finnes i HIPP 1.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 Takk for svar:) Jeg har liksom bare hatt den på benken til jeg plutselig så den skulle stå kjølig... får kanskje sette den i kjøleskapet til vi bruker den litt mer titt.. Så er det det me HIPP 1 og 2 da.... hehe... For på pakka står det at når barnet er 4 måneder trenger den mer næringsstoffer av noe, og det er mer tilrettelagt i HIPP 2... derfor tenkte jeg at den kanskje kunne være den rette... men du bruker bare HIPP 1?? Har dem rådet deg til det på helsestasjonen??
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Tror ikke de mener kjøleskap. På mange produkter står det: "oppbevares mørkt og kjølig"- med det forstår jeg at den ikke skal stå i sola eller på et varmt sted. Her går det i Hipp1, selv om hun får annen føde vedsiden av- blir ikke helt klok på den toern.
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Hipp 2 skal kun brukes som drikke ved siden av fast føde, som vi drikker melk, HIPP 1 skal brukes som erstatning for ett måltid hvis du skjønner... er ikke så god til å forklare, dette har vært oppe mange ganger her, Hipp 2 er ett unødvendig produkt som mange blir forvirret av siden NAN har NAN 2 som man skal bytte til når barnet er 4 mnd. Hipp 2 inneholder ikke det samme som NAN 2. Alle som bruker HIPP som mme bruker kun 1 når det er snakk om mat.... Helsesøsteren min har null greie på morsmelkerstatning :-) Og det finnes ikke noe info om mme på hjemmesidene til produktene fordi de ikke har lov til å proklamere mme. Har lest meg til det her inne.... :-)
Ladybug~N&E Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 hipp1- mme. skal brukes så lenge mme er hovednæringskilden til barnet. hipp1- tilleggsnæring. skal brukes når det er etablert flere måltider med fast føde daglig. og tidligst fra 4mnd. selv om barnet spiser et grøtmåltid så skal hipp1 fremdeles benyttes. når barnet spiser f.eks- grøt, middag og skive/frukt/yoghurt til hvert måltid så kan hipp2benyttes. tror det er sånn at hipp2 er hverken like mettende eller fetende som hipp1. når barnet spiser fast føde så er det fra dette næringen skal komme og trenger ikke mme på samme måte som da det var det eneste det fikk. de skal ikke spise seg mette på mme men mat;) men det trenger fremdeles melk og da er hipp2 greit siden den lille magen fremdeles ikke er helt klar for vanlig kumelk! men for å gjenta meg selv litt!!! bruk kun hipp1 så lenge mme er mat! drit i at hipp2 eksisterer som ei annen sa så fint;) gå over til hipp2 når barnet ditt spiser kun fast føde og skal ha melk til maten. jeg ga hipp2 på natta også dersom det var snakk om nattmat. min lever enda altså ang. oppbevarlig. kjølig trenger ikke bety kjøleskap. sett det i et skap unna varmekilder. det er kjølig nok. det skal jo også stå tørt sånn at det ikke tiltrekker seg fuktighet.. noe jeg aner finnes ganske mye av i kjøleskap. jeg oppbevarte hipp i en tett plastboks i kjøkkenskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå