Gå til innhold

Når er siste dupp før leggetid for dere? (3-4mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi legger lillegutt i 19-1930 tida, og sover ikke etter kl.1730.. men i det siste har han blitt vanskeligere å legge, lurer på om vi skal passe på at han er lengre våken før leggetid?

Skrevet

He he satt akkurat å lurte på nesten det samme. Jenta mi blir veldig trøtt hvis hun er oppe mer en to timer, men prøver å strekke det til 2,5t før legging ca 2000. Så hun pleier å ta den siste i 1700-1800 tiden. Men de siste dagene er den blitt en kamp å få til, men da har hun ikke sovet siden 1500 og hun klarer ikke å være våken til sju åtte ialle fall. Jeg som endelig trodde vi hadde fått til en rytme ,må vel forskyve alt nå da... Jeg orker ikke å drsse rundt på en småsur unge i flere timer i allefall:)

Kanskje du bare må prøve deg frem litt, forskyde en halvtime i gangen og se. Dette med leggingen kan være andre årsaker også, vår pleier å være vansklig å legge i perider hvor det skjer ting utvilkingsmessig. Da er det viktig å være konsekvent:)

Skrevet

Jenta mi er snart 4 mnd og legger seg ca. kl 19 nå. Prøver å få henne til å ta en liten blund i 16-17 tiden, men ikke senere enn kl.17. I dag sov hun fram til kl.15.30 og da var hun stuptrøtt kl.17.30, så jeg måtte bare legge henne for natten kl.18. Ble altså litt tull i kveld, så det blir spennende å se hvordan det påvirker nattesøvnen...

Skrevet

Hos oss er det sånn at søvn avler søvn. Vi har fast leggetid til snuppa som er 4 mnd i mårra, mellom halv sju og sju, det har vi hatt den siste måneden. Prøvde i begynnelsen å vente med å legge henne til mellom sju og halv åtte, men hver dag kl halv sju var hun stuptrøtt, og det selv om hun godt kan ha siste luren (på ca 30-45min) et sted mellom fire og halv seks...

Når hun da har lagt seg sover hun mellom 11 og 14 timer, og får da mat hver 3-4 time natten gjennom.

Skrevet

siste luren mellom 17 og 18 på 30-45 min, våkner han da. Det er en utfordring å få han til å sove da (aldri problemer med noen andre lurer i løpe av døgnet), så jeg må ofte bysse han i søvn da. Men den er helt nødvendig!

Skrevet

så heldige dere er...mini sovner ALDRI før mellom 22 og 01.....har aldri fått han til å ta kveld før...han er 4mnd nå....han sover stort sett bare en lang hvil på dagen og så har han litt sånn smådupper...men når han først sovner sover han stort sett til dagen etter mellom 6-8....

så d er deilig da men hadde vært godt å få lagt han tidligere om kveldene...

*sukk*

Skrevet

Hei Stratosen!

Mi jente var også oppe sent på kveldene da hun var mindre. Det jeg gjorde for å snu døgnrytmen var å sakte men sikkert flytte leggetidspunktet tidligere og tidligere. Det ble endel samsoving de første dagene, for det er mye lettere å få henne til å sove i lag med meg. Når hun hadde lært at det var kveld i sju - åtte tia begynte jeg å legge henne i hennes seng. Jeg brukte vel en uke på hele prosessen. (det skjedde selvfølgelig ikke uten protester fra knerta :))

MEN nå er det jo slik at alle unger er forskjellige, og selv om dette funket for oss trenger det jo ikke å fungere for andre. Din er jo bare 4 mnd, så det med leggetider vil vel uansett gå seg til etterhvert!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...