2008 og 2012 Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Vi har kjøpt tisselaken på IKEA, og lurer på om dette kan brukes i hele senga, altså under hodet også? Med et vanlig stretchlaken oppå? Mener å ha lest et sted at man ikke skal ha tisselaken under hodet, men mulig jeg tar feil?
julibebiss <3 Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 jeg kjøpte også tisselaken til vesla på IKEA..å det la jeg i senga over hele madrassen,med ett vanlig laken over..=O). har ikke hørt noengang att de små ikke skal ha det under hodet..
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har også lest et sted at tisselaken ikke skal legges under hodet
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Men fant dette på babyverden: "Tisselaken" Spørsmål: Hei. jeg venter barn om ca fem uker, og holder nå på å gjøre istand til knøttet kommer. Har kjøpt formsydde "tisselaken" til å beskytte madrassen i senga og i vogna. Nå lurer jeg på om det er farlig å ha dette tette lakenet under hodet.... Har hørt at man aldri skal ha noe tett under babyens hode, men lakenet er jo laget for å dekke hele madrassen... Svar: Det er ikke farlig å ha et tett laken under hodet til babyen. Siden det er laget for babysenger, er det helt sikkert testet og beskytter madrassen uten at det blir klamt og ekkelt. Det kan imidlertid være lurt å ha et lite putetrekk, et bomullsstoff eller et håndkle under hodet for å gjøre det litt mykere. Hilsen Ebba
tasah Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har brukt tisselaken i hele senga, men har lagt det under overmadrassen slik at det ikke skal bli så klamt. Syns det lett blir litt klamt med kun laken over
en av hver Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Jeg kjøpte tisselaken til nr en, men har aldri brukt det. Synes det blir for klamt og tett. Se an ungen. Hvis den alltid tisser utenfor er det kanskje kjekt. Vårt er bare brukt ved omgangssyke, til meg nå når jeg er gravid og lekker melk(orker ikke sove med bh), samt under rumpa i tilfelle vannet skulle gå sist. Tenker også at det kommer godt med når vi skal begynne med bleie-avvenning, men da blir det ikke under hodet, bare nedre del..
4nydelige Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jepp også under hodet har jeg brukt til mine 3 og gjør det fortsatt selv om de begynner å bli store. "Tisselaken" beskytter nemlig mot gulp og oppkast også. Veldig deilig å slippe å få det i madrassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå