Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt podens første ullplagg, og nå lurer jeg på:

Hvor ofte vasker du ullklærne?

Henger du de opp mellom hver bruk?

Hvor mye og hvilke ullplagg har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker de kanskje en gang i uka, eller når de er skitne. Hab bruker alltid ull under andre klær, så de blir ikke så fort møkkete ;)

Vi har tre ullbodyer, tre ull strømpebukser, og masse annet utenpåull ;) Hehe :P

Skrevet

- Vasker ca 1 gang i uka eller ved behov.

- På kvelden ved kveldsstellet henger jeg opp klærne som kan brukes

igjen neste dag.

- jeg har 7 bodyer, 4 srømpebukser, 1 longs, joggedress(janus), luer, hals, finnlandshette, votter, ullsokker og div tykke utegensere og hele strikkadresser.

Til vanlig bruker jeg ullbody under genser ol, for da holder han temperaturen bedre. Han er snart 9 mnd, så freser stort sett rundt på gulvet om dagen.

Skrevet

Vasker etter behov og henger opp ulltaoyet ja;)

Har; ukjent antall bodyer, to gensere og tre kjoler som eg har strikka,. to bleiebukser, to bukser, tre kjoepte gensere, ukjent antall sokker og 3-4 strompebukser + skal kjope noen heldresser naar vi kommer til norge.

Skrevet

Vasker ullplaggene etter ca. 3-4 ganger bruk. Bruker så og si ull hver dag nå. Har 4 bodyer, to strømpebukser, ullpysj og masse utenpåull. Henger det ikke opp, men har aldri hørt at man skal det. Hvorfor skal ull henges opp?

Skrevet

Den henges opp for å få luftet og "renset" seg.. Gjelder vel hovedsaklig ting man har rett mot huden..?

Tror det gjelder spesielt ubehandlet ull, ( type Nøstebarn sine produkter), som inneholder lanolin. Det renser seg selv om det får luftet seg. Trenger sjeldent å vaskes.

Henger ikke opp luer og andre utenpåklær liksom :)

Skrevet

Derfor ja. Får begynne med litt ullopphenging jeg da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...