Sebbelita Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Har akkurat kjøpt podens første ullplagg, og nå lurer jeg på: Hvor ofte vasker du ullklærne? Henger du de opp mellom hver bruk? Hvor mye og hvilke ullplagg har du?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Vasker de kanskje en gang i uka, eller når de er skitne. Hab bruker alltid ull under andre klær, så de blir ikke så fort møkkete Vi har tre ullbodyer, tre ull strømpebukser, og masse annet utenpåull Hehe
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 - Vasker ca 1 gang i uka eller ved behov. - På kvelden ved kveldsstellet henger jeg opp klærne som kan brukes igjen neste dag. - jeg har 7 bodyer, 4 srømpebukser, 1 longs, joggedress(janus), luer, hals, finnlandshette, votter, ullsokker og div tykke utegensere og hele strikkadresser. Til vanlig bruker jeg ullbody under genser ol, for da holder han temperaturen bedre. Han er snart 9 mnd, så freser stort sett rundt på gulvet om dagen.
Yo&La+spire Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Vasker etter behov og henger opp ulltaoyet ja;) Har; ukjent antall bodyer, to gensere og tre kjoler som eg har strikka,. to bleiebukser, to bukser, tre kjoepte gensere, ukjent antall sokker og 3-4 strompebukser + skal kjope noen heldresser naar vi kommer til norge.
Asobi Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Vasker ullplaggene etter ca. 3-4 ganger bruk. Bruker så og si ull hver dag nå. Har 4 bodyer, to strømpebukser, ullpysj og masse utenpåull. Henger det ikke opp, men har aldri hørt at man skal det. Hvorfor skal ull henges opp?
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Den henges opp for å få luftet og "renset" seg.. Gjelder vel hovedsaklig ting man har rett mot huden..? Tror det gjelder spesielt ubehandlet ull, ( type Nøstebarn sine produkter), som inneholder lanolin. Det renser seg selv om det får luftet seg. Trenger sjeldent å vaskes. Henger ikke opp luer og andre utenpåklær liksom
Asobi Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Derfor ja. Får begynne med litt ullopphenging jeg da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå