Gå til innhold

går nok galt her.. igjen.. livet er urettferdig!

CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥

Anbefalte innlegg

hadde en ma i uke 10 i juli.. fosteret hadde dødd i uke 8. ble gravid igjen i oktober og skal vel være rett over 9 uker på vei nå.

dette svangerskapet har vært veldig likt det forrige hvor jeg mistet, så har egentlig hatt en dårlig følelse hele tiden. har nå blødd litt og litt i snart 14 dager. startet med brun utflod og har vekslet mellom det og rødlig utflod, pluss et par tilfeller hvor det har kommet litt rødt blod. var på ul sist fredag og der fant de et bankende hjerte, men embryoet ble satt tilbake til ca 6+4, når jeg egentlig skulle vært 8 uker på vei. de siste 2 dagene har blødningen tatt seg litt opp, blør nå blod, og det har blitt litt mer også, ikke bare utflod. så tror nok dette er slutten for meg, igjen.har ingen smerter men har forstått at det ikke er nødvendig for å miste.

skal til legen igjen på mandag, håper å bli henvist til ul igjen for å få bekreftet at det går galt nå. orker ikke gå slik mere nå, det er så grusomt. har gått to uker og bekymret meg for om spiren min er død eller levende... noen som har opplevd det samme?

er så redd det skal være noe galt med meg eller sammboeren min.. vet ikke om jeg orker å gå igjennom dette enda en gang jeg. har heldigvis en liten jente på 3 som gjør at jeg har noe å glede meg over, takk og pris..

Fortsetter under...

uff, dette var veldig trist. Håper du ikke mister denne gangen. Du lurer på om det er noe galt med deg og samboeren. Da kan jeg bare dele historien til en venninne. Hun har en frisk sønn på 5 år og ble gravid 2x i fjor, som endte i SA begge gangene. Legene mente at de rett og slett hadde hatt max uflaks. Nå går hun høygravid og skal føde i februar! Noen mister oftere enn andre uten at det trenger å være noe galt. Du har en frisk jente, slik at du vet at du kan få friske unger. Men det kjennes jo ikke akkurat sånn ut når du står oppi en truende abort for andre gang. Du får mest sannsynlig et friskt barn neste gang hvis du mister nå. Men kjempetrist å miste 2 ganger på rad. Håper at alt er bra.

Åh, som jeg håper at det skal gå bra for deg!!! Å miste to ganger på rad, må være helt forferdelig. Som du sier, livet er virkelig urettferdig. Jeg mistet selv i august, men er gravid igjen (10+4). Sist gang tenkte jeg ikke på at det kunne gå galt.Det kom som et STORT sjokk. Men nå vet jeg at jeg ikke vil kunne slappe av før jeg har fått hørt hjertelyd, eller vært på ultralyd i uke 17/20 og sett at alt er bra.

Du må KREVE å få UL. Du kan ikke gå og ha det slik som nå. Den uvissheten er GRUSOM. Jeg ønsker med hele meg at spiren din har det bra!!

tusen takk for lykkeønskinger dere.er godt å høre at det kan gå bra etter å ha vært igjennom dette flere ganger også. skjer ikke så mye mer foreløpig men har hatt litt murringer i dag i tilegg til blødning, så regner med at det bare går en vei. håper selvfølgelig ennå inderst inne at det skal gå bra men har ikke helt troen.. gleder meg nesten til å få gått til legen og forhåpentligvis ul for å hvertfall få visshet om hva som skjer. er fælt å gå rundt å ikke vite.. jeg kan skrive oppdatering når jeg har vært der. er så glad jeg har denne siden jeg, hjelper veldig å få "snakket" litt med andre som har vært gjennom det samme!

Annonse

Hei!

Vil ønske deg lykke til, det er så utrolig vondt, jeg har hatt 1 ma og 3 sa, og nå har vi et lite vesen på 2 månder her.

Ikke at dette er noe trøst, men legen min sa, i dagens samfunn så vet vi så innmari tidlig når vi er gravid, så derfor øker også antall aborter, som blir registrert. Så han mente at opp mot 40-50 prosent av alle påbegynte svangerskap ikke ble fullført. Og siden noen aldri mister, blir noen desverre overreprsentert på statestikken, selv om det ikke er noe galt. Fikk komme på ultralyd, men fikk ikke lovnad om noe mere undersøkelser før man har mistet 3 gang på rad, for desverre så er det mange som mister flere ganger.

Vet at dette er til liten trøst, men hadde så lyst til å fortelle det, for hos de fleste så er man bare en av de uheldige.

Lykke til!

hei.. tusen tusen takk for alle oppmuntringene! mistet i natt jeg, men visste vel egentlig at det kom. fikk ganske sterke smerter i magen i går kveld, og våknet så i natt av at det gjorde kjempe vondt, og da jeg gikk på do så kom det. utrolig trist og lei meg nå.. trøster meg med at det ikke var levedyktig, så det kunne aldri ha blitt uansett, men det er utrolig vondt og føles veldig urettferdig:( men sånn er det. håper jeg blir gravid igjen snart og at spiren blir sittende! kommer ikke til å gi opp ennå hvertfall! igjen, tusen takk for all støtten. utrolig godt å ha noen å snakke med dette om.

klem fra meg

Åh nei!!!Så utrolig trist!!Det er vondt at du må gå gjennom dette. Å miste to ganger på et halvt år, må bare være helt ubeskrivelig tungt. Vet rett og slett ikke hva jeg skal si.

Det er godt å se at du ikke kommer til å gi opp!!!! Ønsker deg all mulig lykke neste gang du blir gravid!!!!!

Klem fra meg

Hei CaMeLia

Min historie er skremmende lik din. Jeg mistet i juli, ble gravid på nytt i oktober, men merket tidlig at svangerskapssymptomene gav seg mer og mer...jeg ble fryktelig redd og fikk heldigvis en hastetime til gynekolog. Han så et hjerte som banket, men den lille var mye mindre enn jeg visste at den skulle være..jeg fikk ny time til i dag..I dag var det ikke noe liv. Han hadde dødd bare dager etter at vi så ham på ultralydmaskinen. (MA) Nå er det ny utskrapning..jeg bad om det..orker ikke å gå å vente på at alt skal blø ut.. Hadde egentlig tenkt å gi opp nå...har barn fra før, men legen syntes jeg burde prøve en gang til..burde da ta noe som het pregnyl og albyl e...Glemte helt å spørre hvorfor...jeg var helt utslitt..

Det vi har opplevd er veldig likt..

Har du tenkt å prøve igjen? Har du fått noen tips til hva som kan gjøres?

Tutta

uff, så trist at du også mistet igjen tutta. vi har veldig like historier ja,dessverre:(. unner ingen å gå igjennom det jeg har gjordt de siste månedene. men jeg kommer ikke til å gi meg ennå. jeg hadde en lang samtale med legen min da jeg var der på mandag, og hun oppmuntret meg til å fortsette å prøve. det er dessverre veldig mange som mister, og noen mister "lettere" en andre, men det betyr ikke at vi ikke kan få friske barn for det. siden jeg har en datter( og du har barn fra før også) som er helt fin så er det stor sjanse for at det skal gå bra igjen. mister jeg en gang til vil vi bli sendt til sykehuset for utredning. håper virkelig å slippe det.men ble lovet god oppfølging neste gang, med tidlig ul. er veldig glad for det hvertfall. tror veldig at det er meningen at vi skal ha to barn, så kommer ikke til å gi opp ennå! håper ikke du gjør det heller! og at vi snakkes på 1 trimester snart, og etterhvert 2trimester også:)

klem

Ja, nå har jeg vært gjennom utskrapning nr.2.. Spurte legene på sykehuset en del spørsmål. En lege var veldig hyggelig og tok seg tid til å svare på alle mine spørsmål...Han syntes jeg burde prøve igjen..det var jo som du også har funnet ut vanlig å miste...Han som jobbet på et offentlig sykehus var ikke så for å bruke pregnyl eller albyl e fordi det visst ikke var vitenskaplig bevist at det hjelper, men min privatpraktiserende (og veldig annerkjente) gynekolog skrev altså ut pregnyl som skulle settes med sprøyte i mageskinnet dersom jeg ble gravid igjen og albyl e..Har lest litt på nettet om det. Det brukes visst også av de som er blitt kunstig befruktet..Har du hørt noe om dette? Er der noen blodprøver eller noe annet som kan taes av fastlegen for å sjekke om noe annet er i veien?

Jeg må innrømme at jeg har levd i fantasiverden..visste virkelig ikke at så mange jenter mister når de prøver på nr. 2 og 3 osv..Jeg var helt sikker på at alt ville gå knirkefritt som det hadde gjort før..Jeg har venninner som har slitt som gale med å bli gravide med nr.1 lenge etter at jeg fikk barn og plutselig nå har de flere barn enn meg...Når de kom i gang gikk alt smurt..gang på gang...

Tutta.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...