stratosen_er mamma_ Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Nå har han begynt å drøye d vel lenge synes jeg....før var d 22-23 nå er d 24-01..skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å sovne før, og viss han sovner før så sover han bare litt og så er han ¨våken igjen,...saken er at jeg føler at han er veldig trøtt også, nesten overtrøtt men vil ikke sove...har også vært lettere hysterisk innimellom så jeg føler ikke for å la han ligge å skrike til han sovner heller men d er muligens d jeg må gjøre..??? helsesøster sa jeg burde ordne på rutinene om morningen, men han er stort sett våken rundt 9 hver dag og d synes jo jeg er tidlig nok når han ikke sovner før 1 stort sett... noen med gode tips??han sover hele natta når han først sovner så d er jo luksus da... jeg fullammer enda og føler ikke at d er for lite mat han får heller, for han gulper litt om kveldene også...så har ikke tenkt å starte med grøt... ble langt men håper på mange gode tips...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Når er den siste duppen hans da? får han grøt?
stratosen_er mamma_ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 er ikke noe fast rutine på de siste duppene...lar han sove når han er trøtt for viss ikke er han KJEMPESUR!!! men sovner ikke noen lange dupper senere enn fem egentlig..... får ikke grøt men føler ikke at han får for lite mat....han er snart 7kg og gulper en god del på kvelden så han får nok mat....så d er ikke d som gjør d...
KarinB Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 hva med å legge han en halv time tidligere hver uke, så er du til slutt nede i kl 7? De fleste babyer på den alderen skal sove ca 11 timer pluss minus pr natt tror jeg jeg husker. Jeg legger min gutt i 7 halv åtte tiden, Da sover han til kl halv elleve ca og spiser igjen og så sover han resten av natten til kl halv syv, syv. Begynte med det da han var 2 mnd...da våknet han også i 4 tiden. Sluttet med den siste oppvåkningen rundt 4 mnd gammel. Jeg kan anbefale å få rutine på dagtid også, det hjelper på natten. Det har stor sammenheng faktisk. Jeg kan anbefale deg www.sovecoach.dk Det er en metode som går ut på å få inn rutiner. Den er ganske RUTINENTE hvis man kan si det sånn, emn fungerer kjempe fint. Jeg bruker ikke alt, men mye av det bruker jeg. Gjelder jo å finne det som passer best for sin baby. Babyen din er for liten til ferber metoden (grine seg i søvn), det er ikke før 6 mnd man kan bruke den. Det tar jo også mionst 3 dager å få inn en ny rutine, så om han våkner opp flereganger på kvelden så er det jo bare å ikke gi service, det er natt, og holde ham i sengen eller inne på rommet når du ammer. Lykke til!
simba>>>3gutter Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Når mini var to mnd begynte jeg å legge han tidlig. Vi begynte med faste rutiner på kvelden, så rett i seng. Jeg gikk ikke ut av rommet de første dagen, var inne på romet og koste og vugget når han begynte å gråte, ellers fikk han ikke noe oppmerksomhet untatt av at jeg puttet inn smokken. Etter en uke med dette kunne jeg gå ut av rommet og romstere litt rundt i gangen så han hørte meg hele tiden, men gikk inn hver gang han begynte å gråte. Etter to uker kunne legge han senga synge trollmor si god natt god natt og gå. Jeg ville ha prøvd litt grøt fordi det "holder" litt lengre enn mm. Etter at jeg begynte med litt grøt til mini så har han roet seg mye på kvelden og er mindre sur og grinete. Han er 6 mnd og veier snart 8 kg og er god og rund.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har ingen tips, dessverre... Ville bare si at vi har det _helt_ likt som deg, stratosen! Vi har også hatt den luksusen at han sover lenge når han først sovner om natten. Nå om dagene er det som regel ved 23 tiden han sovner, noen ganger senere, sjeldent tidligere - men i går sovnet han faktisk 21.30 og sov helt til 0930 )) Har prøvd å legge ham ved 20 tiden noen ganger, om han har sovnet v puppen,men da sover han i 5-10 minutter og så er han lys våken!! Tror og håper det vil gå seg til etterhvert... Uansett er du i alle fall ikke alene om dette - om det er til noen hjelp ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå