Gå til innhold

Januar - og Februar barn 2008.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det?:)

Her går det fint.

Jeg er begynt i 50% jobb igjen, å lille snupp er hjemme med Pappan når mamma er på jobb. Jeg jobber , og han er student.

Her går dagene i å utforske, gå langs bord , vegger , alt hvor der finnes en liten støtte.Tuller og flirer, hermer og jabber.

Faktisk kommet noen konkrete ord. Men mamma og pappa er fremdeles bare en jabbe greie. Hun skjønner nok at Mamma er noe ekstra men ikke helt hva.

Tuller og tøver litt på kveldstid når det er legge tid, men sover som alltid natten igjennom.

Har fått 7 store flotte tenner, og smiler og ler hele dagen.

Blir helt i hundre når jeg spiller sangen : All i want for christmas is my to front theet... :-)

Gleder oss til jul. Pakke gaver med mamma er skikkelig morsomt:)

Spiser alt vi spiser til middag nå.

Morsom tid, men hvor er babyen min??

Skrevet

Lilleprinsen til mamma ble født fire dager før din :-)

Han har 8 skarpe tenner, er veldig aktiv fysisk. Krabber, reiser seg, går opp trapper i en fei, vinker, klapper, elsker å bade, babler mer mye og to dager nå synes jeg han har sakt mamma når han har vært litt trist :-)

Han ELSKER musikk! Er veldig blid. En søt og morsom type som elsker å 'rydde' i dvd'ene våre (dvs tømme skuffene for filmer!)

Han synes det er stor stas med storesøster og på rommet hennes er det gøy å være (det synes ikke alltid hun da).

Han er hjemme med meg og skal være det hvertfall til han er to år.

Spiser masse. Glad i fisk og pannekaker :-) Pepperkaker har han også smakt og det var nam nam:-) Vil helst ha alt som søstern har.

Leggingen er varierende, men har ennå til gode å sove hele natta. Vi venter og håper det skjer en natt snart.....

Skrevet

Heisann..Som den stolte mor av et solskinnsbarn født i jan -08 vet jeg at han ligger etter i utviklingen. Han ligger for det meste på magen nå. Snur seg i sinn egen akse og beveger seg bakover. Ingen tenner har han enda men verdens søteste smil og gommer som takler grovbrød med leverpostei;-)Han er generelt blitt veldig glad imat Han er en liten morsom fyr. Minner om Ole Brum i kroppsfasongen. Han har nå blitt 65 cm og 7 kg så store karen er han ikke. Han elsker også musikk. Ligger og ruggedanser til det meste med lyd( tar helt av og til når vi støvsuger he he). Han sover hele natten gjennom og det har han gjordt siden han var en mnd;-)

Skrevet

Heisann!

Nå har jeg forsøkt å få litt sving på klubb-sidene til januar-08 barna... Det er en hel haug med nye innlegg der, så ta gjerne en tur inn dit også! :o)

Velkommen! ;o)

Skrevet

Vår lille baby er heller ikke helt baby lenger! 10 måneder og nesten en uke gammel, den tiden fløy så fort av sted! Til jul ønsker jeg meg en tidsmaskin, så jeg kan reise litt tilbake og gjenoppleve noen av de fine øyeblikkene jeg allerede har glamt.. ;o) Vemodig at det har gått såååå fort, men utrolig gøy med hvert stadie, og nå er det (som det har vært hele tiden) enda gøyere!

Han elsker å trykke på ting. Lange fingre har klart å dra ut ø'en på dataen vår, så ikke alltid den funker.. Skru av TV'en mens pappaen ser sporten er noe av det gøyeste nå, sammen med å rase bort til trappen hvis trappegrinden står åpen. Det er skummelt, for han er langt oppe i trappa på en to tre. Ikke ofte vi glemmer den, altså, og heldigvis ikke skjedd noen uhell, men det er mye å tenke på!

Han krabber, reiser seg over alt, går inntil alt, er rett og slett over alt! Gøy å åpne skaper og skuffer, mens mammaen ikke er like begeistret nånr han vil dra ut stekepanner og andre store ting han sikkert kan få i hodet eller på tåa, eller noe..

Snakke gjør han ikke. Babler masse, og en dag så lurte jeg på om han skjønte at jeg var mamma, men ikke sikker. Sier noen ord som ofte passer i sammenhengen, men det blir bare vittig for det er helt tilfeldig. Og han har bare fått to tenner, så venter veldig på flere :o)

Vært veldig glad i mat, men de to siste månedene har det blitt mer styr. Han vil ha brød nå hvis han kan traske rundt bordet og bare få en bit i ny og ne. Grøt, middag og til og med frukt har blitt mer styr å få i ham.

Han legger seg fint om natta og sover stort sett greit, men nå har vi hatt forkjølelse på forkjølelse, iblandet litt sykdom, og det merkes jo på nattesøvnen. Men alt i alt er det morro med baby!!!

Skrevet

Hei hei!! :D

05.januar 08 her ;)

Begynner å jobbe 15.des, og gruer meg skikkelig!! Synes ikke det er lenge siden permisjonen min starta, og nå brått skal jeg begynne å jobbe igjen! Whaaat?!

Her utforskes dagene både i barnehage og hjemme. Vært litt syk i forb med barnehagestart, men er så og si over nå. Krabber, reiser seg, elsker borte-bø leken, og sier bø selv.

Blitt en skikkelig sta gutt, og gjør med vilje ting han vet han ikke får lov til! Som for eksempel å gå i søpla eller hente dobørsten. Men nå har jeg låst det inn med hårstrikker i skapet så han ikke får det opp. Hvertfall ikke enda! ;) Heeeeelt umulig å kle på og skifte bleie på... Det er sååå kjedelig atte!

Bare fire tenner her, to oppe og to nede.

Elsker å danse til musikk, og synes det er fryktelig morsomt å riste på hodet for å si nei.

Vi gleder oss masse til jul, og har pakket inn julegaver sammen. Han fikk tråd som han dro med seg rundt i hele huset, så det ble den laberynten av tråd her! ;)

Kresen gutt egentlig, skal bare ha noen middagsretter (ikke glass, bare hjemmelaget duger). Men brød og pepperkaker er stas!

UTROLIG MORSOM TID! Men ja, hvor er babyen min!?

Skrevet

Joda, han går foresten litt også! 6 skritt er rekorden, ellers ligger det på rundt 3-4-5 skritt av gangen! ;)

Skrevet

Dere med babyer som spiser vanlig middagsmat, hva har dere da? Synes det er så vanskelig når de hverken skal ha salt eller ting som er stekt. Eller er det ikke sånn kjempenøye? Vil gjerne gi ham vanlig middag, men synes ikke vi spiser så masse som egner seg for en baby.. Tar gjerne i mot tips!!!

Skrevet

Her var permisjonen over allerede 17. oktober..

Lillegull har plutselig blitt stor. Babler masse, nesten som om han prøver å si noe.. Sier fortsatt bare mamma, pappa, tittei og gakkgakk.

Flink til å vise hvor stor han er og lystrer navnet sitt.

Kryper superfort, elsker å leie handa for å gå. Veldig ivrig på skuffer og skap for tiden, samt ting som har knapper man kan pelle på, kontroller, tv, dvd, oppvaskmaskin støvsuger mm..

Kun 5 tenner så langt, men ser det er flere som kan komme hvert øyeblikk. Flink å spise, spiser alt til og med pizza (hjemmelaget) når vi har det. Ikke flink til å sove.. oppe i snitt 3 gngr pr natt enda.. (Gjesp)

Januar begynner han i barnehage, for da er det tomt for sparepenger og mamman MÅ ut i jobb igjen. Jeg jobber noe nå også, men kun 3-4 timer på kveldstid et par dager i uka, og det blir det ikke mye penger av.

Han er en utrolig kosete gutt, lider av stellebordsADHD, og eeeelsker å bade..

Kjøre akebrett med storesøster er ikke helt kult enda.. Men å leke med henne inne er det største i verden.. Når huset fylles med barnelatter kjenner jeg at jeg er fantastisk lykkelig... SÅ utrolig heldige vi er alle sammen!!!!

Skrevet

Åååå, så koselig å lese :)

Lillemann her er drøyt ti mnd. Han kryper avgårde, trekker eller skyver seg opp i stående, kan gå når vi holder han i hendene, og går så smått langs bord etc. Han klapper i vei, danser, viser hvor stor han er, vinker, og babler noe voldsomt. Sier "nana" for "mamma", og "eneeei" for "nei". Sier også av og til "dadadæ" for "ha det". Hehe..

Knotter og knapper er fantastisk. Særlig å skru opp volum på stereoen, slå av TV'en og pc'en, og skru opp og ned termostaten på panelovnen.

Han er en liten matmons og sluker det meste. Sover også godt om natten, men jeg tror faktisk vi må ned i bare én lur på dagtid, for det har blitt litt krøll med ettermiddagsluren i det siste..

Det er en kjempegøy, men ganske slitsom tid. Føler jeg løper som en gal for å se til han der han sleper seg av gårde, hihi.. :)

Skrevet

5 febr.her, men jeg er flittig gjest på januarklubben som virkelig har tatt av i det siste;)) Gutten min er rolig, rund og en herlig type, snill og lydhør. Jeg slapper så godt av med han og han har verdens snilleste storesøster, som virkelig SER han dagen lang. Dette er mammalykke! Selvfølgelig legges det mye arbeid i de små, men tiden går fort. I midten av januar er det 80 % jobb og sukk...det gleder jeg ikke meg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...