Gå til innhold

hvordan få babyen til å drikke vann????

Anbefalte innlegg

Skrevet

han vil ikke drikke vann, jeg tilbyr og tilbyr. han blir bare sint og snur sg bort fra flasken. blir helt fortvilt her for nå er han 5 mnd og om 1 mnd skal han jo slutte med natt måltidet og da har jeg planer om å gi vann hvis han våkner på natten.....han har aldri fått saft eller liknende.

Skrevet

Har du prøvd lenge? Jeg begynte å tilby lillegutt vann når han var rundt 3 mnd, og det tok nok ett par måneder før han tok noen få slurker, har tatt litt ved måltidene, men det er ikke før nå når han var rundt 8,5 mnd at han tar noen gode slurker til måltidene og på natten.

Har du prøvd med skje, tutekopp, vanlig kopp? Min nektet å drikke fra vanlig tåteflaske fordi den har kun fått melk fra, tutekopp med ventil skjønte han aldri, nå får han av tutekopp uten ventil. Drikker også fra tåteflaske nå, men det tok mange mnd før han godtok. (han er 9 mnd nå)

Skrevet

Får han vann fra samme type flaske som du har gitt melk fra? Hvis ja, så kan det være at han føler seg lurt av det, så du kan prøve å gi vannet med teskje. Du kan jo f eks venne han til smaken ved å gi med teskje, og så prøve på flaske eller kopp igjen senere. Funker ikke det, eller du har prøvd det allerede uten hell, så er det bare å fortsette å trene på å drikke vann.

Skrevet

Har du forsøkt å varme det opp til ett til to hakk over lunket.. så det nærmer seg varmt...? Det gjorde nemlig jeg.. Og da drikker minsten på 5 måneder som bare det, men når det er lunkent eller antydning til litt under lunkent er det brå nekt...:)

Skrevet

takk for gode tips!!:) Skal gå noe prøve runder nå:)

Skrevet

Her funker det at hun får holde flaska og drikke selv, da drikker hun hva det skal være, for det synes hun er storstas!!

Men om det ikke går med vann, prøv å skvis en appelsin og tynn ut med vann. Om det ikke er kjent citrusallergi i familien da..

Kan jo også lage juce av andre frukter. Rasp fukta og press ut safta og bland i vann. Litt fruktkjøtt skader heller ikke!

Skrevet

Men, du trenger jo ikke å kutte ut nattmaten bare fordi han er 6 måneder... Babyene tar ikke skade av litt nattamming lenger enn det, selv om kanskje mammaene gjør det;) Her er knotten 10 måneder og er av og til sulten om natta for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...