Isa04&Alex08 Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Har vært hos helsesøstern og hun mente jeg skulle slutter å gi gutten min nattmat.jeg synes at han kun er 6mnd og synes at det er greit og gi han mme,men hva synes dere? helsesøstern mente han trenger ikke mat om natten mer,men hvordan klarer jeg det når han vil har noe om natten?kan jo ikke nekter han mat. hvordan gjøre dere det?? tipps!!!!?????
Isa04&Alex08 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 dytter?? hva spørsmålet mitt så moro? så jeg skal bare la gutten min gråter når han er sulten?? trenger noen tipps faktisk hvordan jeg gjøre det skånsomt...
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Dytter betyr at man dytter spørsmålet ditt opp sånn at det ikke forsvinner, hun gjorde det for å være grei:-) Jeg synes 6 mnd er litt tidlig å slutte med nattflaske når de er tydelig sultne, få babyer får 4 faste måltider når der 6 mnd og det betyr at de mest sannsynlig forsatt er sulten. Min gutt er 9 mnd og får fortsatt ett måltid om natten, han drikker 220 ml og det virker som han trenger det. De fleste helsesøstre sier det samme som din, jeg personlig synes det var for tidlig.....
Isa04&Alex08 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2008 Fy søren! Beklager av det sterkeste.Trodde at hun mente det på en annen måte. er ikke her så veldig mye. huff beklager! til svaret ditt.Flott at du gi han nattmat enda.jeg kommer også til å fortsetter med det,tydeligvis er han joo sulten og selv om han spiser 4 måltider om dagen og en stor porsjon grøt om kvelden. hun helsesøster jeg synes var so bitchy...hun mente at gutten min se ikke sånn ut at han trenger mat om natten mer og jeg er bare lat å putter en flaske i han om natten. (har bytter helsesøster forresten synes hun har tatt feil jobb) ville bare hører om meninger deres om å finner ut om jeg er så veldig "lat"..hehe jeg tror faktisk at gutten min kommer til å slutter av seg selv med nattmat...håper jeg ;O)
Isa04&Alex08 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2008 beklager reaksjonen min, skjønte ikke det rett vettu ;O)
Tante Gustava Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Så lenge han bare er 6 mnd ville jeg ikke stresset med å slutte. Det sies at når de er 6 mnd så trenger de i utgangspunktet ikke nattmat, men barn er forskjellige, og det er jo tross alt ikke alle på 6 mnd som spiser så godt med fast føde. Så lenge du synes det er greit, og ikke blir helt utslitt av det så synes jeg du skal bare fortsette å gi en flaske på natten. Og man skal ikke stole blindt på helsesøstre, det er mange flinke, men også mange rare der ute Det er du som kjenner barnet ditt best, stol på magefølelsen din! Her i gården så avvente mini seg selv med nattmat når han var 6,5 mnd, da var han oppe i 4 fulle måltider med fast føde på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå