Gå til innhold

Noen med barn på ca 18 mnd eller eldre som fremdeles sikler masse?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutter de egentlig å sikle?.. Sønnen min på 18 mnd sikler så masse at han er kliss bløt på genseren etter bare kort tid.. Han må hele tida gå med siklesmekke... Han har fått de tennene han skal ha- 16 stk- og ser ikke tegn til toårs-jeksler enda.

Ingen andre barn på hans alder som jeg ser, heller ikke i bhg, går rundt med siklesmekke lenger. Jeg begynner nå å bli bekymret...

Noen andre som har barn på ca den alderen som sikler enda?...

Skrevet

Lillebroren min siklet på den alderen. Sikler enda og er 3+ år, men stadig mindre og mindre. Din gutt er i allefall ikke den eneste.

Skrevet

I barnehagen har jeg en sikler på godt over to år.

Skrevet

hei:) vet at du ikke er alene med dette problemet..mi jente på 17 mnd er også en sikler..og har også fått alle de tennene hun skal ha foreløbig..bruker siklesmikke hver dag på henne i barnehagen..syns det er veldig tungvint og hele tiden passe på at hun ikke er våt..

er det noen som kan si hvorfor de små sikler så?

Gjest ~Xmas08~
Skrevet

Hei!

Har ikke noe svar jeg heller..men min gutt på 18,5mnd sikler også fryktelig..blir klissvåt på genseren han og :/

Han har også alle 16 tenner,nesten helt ute alle sammen,så jeg håper jo det er derfor enda jeg da :P

Skrevet

Så godt å høre at det er flere!! Vet jo at enkelte barn sikler, men nå i det siste har jeg plutselig lagt merke til at alle andre har vokst det av seg unntatt sønnen min... Lurte nesten på om han hadde for mye spyttproduksjon eller noe.. Men har det ikke sluttet innen han er 2 år tror jeg at jeg vil høre med legen. Men vi får satse på det slutter. Hovedproblemet med det er jo at han blir så våt og kald på brystet. Og han er masse forkjøla + har astma. Jeg har bestandig på han siklesmekke, men ser hver dag når jeg henter ham i bhg at de har tatt den av ham i løpet av dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...