Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Jenta vår på 3 uker gulper veldig mye. I hovedsak i forbindelse med amming, men også når hun ligger på stellebordet eller under babygymmen...I dag etter at jeg hadde badet henne gulpet hun noe veldig.....kan egentlig ikke kalle det gulping...var vel heller oppkast. Vil tørre og påstå at hele forrige måltid kom opp igjen. Hun sovnet etterpå. I tillegg hikker hun mye og har veldig mye surkling i nese, hals og bryst....Er dette noe jeg bør bekymre meg over eller er det normalt?? Det kan virke som at hun har vondt i magen innimellom da hun til tider virker utilpass...
Hippo77 Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Hei. Vi har en jente på snart 4 uker og vi har det akkurat på samme måte. Mye gulping - også ganske lenge etter måltidet. Men jeg har spurt på helsestasjonen, og så lenge hun går normalt opp i vekt så er ikke dette noe problem. Jeg prøver også å holde hodet hennes litt høyere enn resten av kroppen under ammingen, altså ikke helt vannrett. Jeg synes det hjelper. Når det gjelder hikkingen så er det som oftest hvis hun er litt kald. Da pakker jeg bare teppet godt rundt henne og stryker henne på ryggen. Dette bruker å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Veldig viktig at de raper. Min sprutgulper ganske voldsomt om han har drukket mye og fort og ikke rapt etterpå. Da presser rapen ut masse melk etterpå
MiLady Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Har også noe med denne lukkemuskelsen i spiserøret å gjøre. At den ikke er helt moden. hikking kan være 3 ting: (etter det jeg har hørt) At de er kalde, at de har luft, eller at de trenger å skifte bleie på. Den siste kan man jo sette et lite spørsmålstegn ved..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå