Gå til innhold

Trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Jeg har 3 barn.. To på 2 og ei på 4... Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre ang sovinga til tvillingene.. For ca 2 mnd siden byttet jeg fra sprinkelsenger til vanlige store senger.. Før vi byttet sov de kjempe bra. Sovnet v 19 tiden og våknet ikke føre 8-9 tiden. Kunne også legge de v 13 tiden og da sov de i ca 1 time.. Etter vi byttet har alt blitt rot.. og vi føler vi aldri blir uthvilte. vi brukte bare å legge de og gå ned.. men nå må vi ligge der i min 1 time..(som fører til at også vi sovner..) og før vi er i seng selv.. har de våknet og rusler rundt oppe... I løpet av natta kommer de ofte inn og tiltider er vi 5 stk i senga vår..

Hva ligger deres 2 åringer i? Og hadde dere byttet tilbake til sprinkelsenger?? Er så i tvil.. og føler at jeg gir opp.. he he..

Tvillingene ble 2 nå i sept..og har vært sent ute med det meste.. Storesøster byttet til stor seng da ho var 20 mnd.. for da kom tvillingene og vi slapp å ha 3 sprinkelsenger.. Har aldri vært probl m ho.. og jeg trodde vel det skulle gå like lett nå-- hmfr...

Takker for råd og svar... Er sliten og trøtt.. Må også legge til at vi får NULL hjelo til barnepass av besteforeldre.. De synes det blir for masse m 3 barn.. og er for opptatte og sliltne selv...

Går både meg og mannen på humøret løs. Har ikke hatt barnev m over natting til tvillingene og til storesøster kun 3 ganger.. + de dagene vi var på sykeh og fikk tvinsa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, jeg ville ikke lagt meg inne hos de i det hele tatt. lag en fin kvledsrutine feks med historie eller sang, si at nå er det natt og de må legge seg til å sove - god natt! gå ut, og hvis de står opp, gå inn og si at de skal legge seg. neste gang de står opp: før de tilbake til sengen og si at de ikke får stå opp av sengen sin. gjenta uten å si noe helt til du vinner;)

min sønn på 2 år må forøvrig være på rommet fra ca kl 19. han får lov å leke til kl 20, deretter er det bare lov å være i sengen. går greit det. men han har igrunnen vært like enkel som datteren din høres ut.

blir kanskje så de aser hverandre opp litt når de er 2. blir spennende å se når mine skal dele rom etter hvert:)

Skrevet

Ikke legg dere sammen med dem, si at nå må dere sove, godnatt..lukk døren, slå av lyset.. (snu håndtaket på døra slik at de ikke klarer å åpne selv), om det blir gråting/leking, gå inn etter 5 min å si at nå er det natt og at alle snille barn må sove om natten...nattnatt å samme om igjen, gi det noen kvelder...trur det vil hjelpe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...