Gå til innhold

har hentet medisinene min=)=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er det endelig vår tur å gripe sjangsen og håpe at det klaffer fullt ut.

Hentet medisinene mine i går(til ivf)

fikk stimuleringskjema i posten i går oxo.

begynner på nesesprayen 21 desember og sprøyter 7 januar.

oioioi...som jeg gruer meg....tenk om jeg ikke klarer det...det med medisineringen..gruer meg kjempe masse.

Har blitt satt opp til time (Egguttak)uke 4....så sant alt går bra da.

noen som vil dele noen erfaringer ??vet lissom ikke hva jeg går til og hvordan tiden forann vil bli.

oioioi----får masse nerver og magevondt av alle tankene..=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei- Jeg har også uttak i uke 4:)

Skal begynne på spray lille julaften. Dette blir vårt andre IVF-forsøk - så håper det blir lykke denne gangen! Man reagerer jo forskjellig på medisinene, men min erfaring var at det gikk mye bedre enn fryktet. Jeg ble bare ganske trøtt og litt ekstra humørsyk - det var alt. Men jeg fikk altfor lav dose på sprøytene - denne gangen blir det dobbel dose - så jeg er litt spent på hvordan det går. Håper på mange flere egg iallefall - fikk bare ut tre sist (ett befruktet). Jeg trappet ned på trening, og var avholds til alkohol f.o.m. uttaksdagen. Følte jeg gjorde alt riktig, men...

Du må ha lykke til, blir spennende å følge med på deg, siden vi er i samme uke:)

Skrevet

hei :)

Så moro da...hvilken klinikk er dere på da?

vi er på fertilitetsklinikken sør i porsgrunn.

Dette er vår første IVF

gruer og gleder oss masse..har lest at det er veldig mange som misslykkes første gang så er litt sånn på forskudd litt "skuffet"

men så klart vi håper jo på det beste...krysse fingrene og be.

sprøyte dosen min er på 150 får da håpe det holder...har vært gjennom så masse ...2 ganger full utredning pga flytting.2 laparoskopi(lap)

pga legen stakk hull på livmorhalsen min og måtte avslutte.

Vi har prøvd å få barn i litt over 5 år så begynner å kjenne meg "utmattet"....håper med hele hjertet mitt at det klaffer med medisiner ,uttak og ja ...hele pakka=)=)

Ønsker deg oxo masse masse lykke til..håper virkelig at det klaffer for dere denne gangen da.....blir spennende å følge opp hverandre ...som du skriver..ettersom vi har uttak i samme uke.

jeg begynner på sprayen 21des.

klem

Skrevet

Hei igjen-

Vi er på Riksen. Jeg starter 23. des. på spray.

Begynte også på 150 - men hadde null respons etter en uke - endte opp 17 dager på sprøyter! Utrolig slitsomt, men nå starter jeg på 300! Får håpe det får sving på eggene;)

Høres ut som du har gått igjennom en del allerede - håper det går bra for dere:)

Spennende - ikke noe å grue seg til, altså!

Skrevet

Hei, hei.

Har også fått medisiner og stimuleringsskjema i posten, så nå er vi snart i gang igjen.

Vi skal i gang med 3. forsøk icsi. Begynte på tredje forsøket i slutten av oktober, men det ble avbrutt da det bare vistes 2 eggposer ved første ultralyd.

Gikk på menopur sist og det reagerte jeg dårlig på. Denne gangen skal jeg ha 75 ie menopur + 375 ie gonal-f hver dag, så da får vi håpe på litt mere fres denne gangen....:-)

Begynner på spray 20 desember, sprøyter 8 januar og skal på første ultralyd 16 januar. (Holder til på UNN).

For min del har tiden på medisiner hvert grei - har ikke hatt så veldig mye bivikninger. Det eneste er sprayen som har gitt en del hodepine som er tungt når man er på jobb. Må regne med litt humørsvingninger og svettetokter :-)...........

Blir en spennende start på året for oss alle.....Både gleder og gruer meg til å starte.....

Skrevet

ja dette blir spennende jenter=)

håper på at det går bra for oss alle...både gjennom medisinering ,uttak og at det klaffer...at vi blir GRAVID=)=)=)

gled/gruer meg jeg oxo=/

vi kan vel oppdatere hverandre litt da vi begynner på medisinene

Skrevet

Hei!

Jeg "blander" meg litt inn her! :-)

Jeg skal igang med spray den 17.des, om ei uke!!! Har ikke fått stimuleringsskjema i posten enda, så husker ikke dato for sprøytestart, men vet at første ul blir 9.jan, dvs uttak i uke 3.

Har ei jente fra før, født i 2007, så dette blir andre gangen. Gikk på første forsøk forrige gang. Veeeldig heldig...

Ønsker dere alle lykke til! Blir spennende å følge med!

Hører til på St. Olav, forresten.

Skrevet

"blander" meg litt jeg å:) skal starte med spray 14 desember og sprøytene 31 desember. skal også på ul 9 jan. uttak i uke 3. hører til st.olav jeg. er første forsøket mitt dette..

Skrevet

hei hei jenter=)

bare moro at dere "blander"dere inn da=0)

moro at vi er mange i samme båt...bare noen dager imellom oss...dette blir jo så spennende...håper virkelig at det klaffer for alle sammen=)=)

litjpia77 og lillegull07----så moro å høre at det klaffer for noen første dagen oxo,og ikke bare andre tredje...osv....synes det er så få det klaffer for første gangen...og da blir jo ikke mote til oss....hvertfall meg da ,ikke så stort .

virkelig godt å høre at noen har klart på første forsøk.

vi må fortsette å oppdatere hvrandre da=)=)blir moro...og det er jo litt fint at det er noen som begynner før ..sånn at vi kan dele hverandres erfaringer med symptomer å alt det som kommer i tillegg=)

Masse lykke til til alle sammen...

klemklem

Skrevet

jeg vil også blande meg inn:)

Masse lykke til!!! håper det går bra for dere!

kan jeg spørre om hvor mye medisinene kostet?

begynner i januar og greit å være forberedt på hvor mye som åker ut av kontoen liksom.....

Skrevet

min kom på ca 7000kr. 2 sprayflasker(husker ikke navnet) 2 penner med Gonal f, 1 sprøayte med 300 IE og 1 på 900 IE..

Skrevet

Men jeg skal starte med lavdose av sprøytene da 112,5. IE. d er sprøytene som koster penger. så d kommer ann på hvor stor dose du skal ha:)

Skrevet

Hei!

Eg er IVF-ar, og er gravid i veke 14 - på første forsøk! :)

Forstår GODT at de er nervøse for ikkje å få dette til. Det var eg og. Eg vart heilt forvirra av alle medisinene, kor tid eg skulle byrje med dét og slutta sånn....osv.

For å beroliga dykk....Det er jo sprayen de skal starta med først. De får GOD tid til å verta vant med den før de starter med sprøyter. Ikkje tenk på ALLE medisinene på ein gong, men ein om gongen. De treng ikkje halda styr på sprøytene før de MÅ, eller???

Dette går SÅ bra. Det som var ei utfordring var å hugse kl.sletta for sprayen, men den er ikkje SÅ viktig som å ta sprøyta til fast tid kvar dag, +, - ein time... Det går også veldig godt!

Det er LURT å laga eit godt skjema med klokkeslett for kor tid de skal ta sprayen og skriva inn om det er høgre eller venstre nashol de skal spraya i. Det var den største utfordringa å hugsa kva nashol eg skulle spraya i. Tru meg det vil gå i spinn!!! Så då er det lurt å skriva det ned. Eg kryssa av slik at eg visste heile tida at eg ikkje hadde gløymt ei spraying.

LUKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!! :)

Skrevet

Hei, musa88! Ser du skal ha ul den 9.januar du også! Da er vi jo så og si likt ann i løpet fremover! Spennende!

Leste at medisinen din koset 7000 kr, ble litt glad for det, men så såg jeg at du hadde lav dose.... ;-) Mener min medisin kom på ca 10000 kr på forrige forsøk, så det blir vel noe sånt nå også. Skal ha 150IE. Mye penger, emn det er absolutt verdt det!

Skrevet

Hei:),litjpia77 og lillegull07.

selv er jeg litt redd for at dosen er forlav, men jeg må vell bare stole på fagfolkene.. hmm.. d er abseluyy verdt det:) koste hva d koste vil:)

Skrevet

Hei, igjen! ja, vi får nok bare stole på at de vet hva de holder på med. Vet ikke hva grunnen til at du trenger ivf er, men hvis eggene dine i utgangspunktet er ok og siden du er ung, så trenger du kanskje ikke større dose..., kanskje. Blir bare spekulasjoner.

:-)

Skrevet

Har tette eggledere. litt formye manneligekjønnshormoner hvis nok.. ....

Skrevet

hei=)=)

medisinene mine kosta ca.8300 å noe...nesten 8400,-

trodde det skulle bli dyrere...hadde regna med hvertfall 10000,-

2pk.nesespray og dosen min på sprøytene blir 150.

sprøytene min har jeg lagt i kjøleskapet og sprayen på benken på kjøkkene...tror det går bra å oppbesvare de slik.

Skrevet

Hei hei...

Hos meg har prisene på medisin variert endel på de forskjellige forsøkene - siden jeg har prøvd forskjellige medisiner.

Første forsøket endte på rundt 15000,- , forsøk nummer to ble på tilsammen nesten 20000,-, medisinene til tredje forsøket var på 14000,- men det var uten sprayen (dette forsøket ble avbrutt.

Nå har jeg fått sprayen til denne runden, men ikke sprøytene. Har en del igjen fra forrige rundte - så da blir det sikkert ikke så dyrt denne gangen.

Har jo egentlig ikke så mye å si da man bare betaler 15000,- selv, får jo alle pengene tilbake etter det.

Når jeg har levert kvitteringene inn på NAV så har pengene vært inne på konto ganske så raskt:-)

Skrevet

"Blander" meg inn litt her jeg også. Vi skal igang med vårt 1. IVF forsøk og jeg starter med sprayen 15.des. Jeg hentet sprayen min i går, den kom på 1900,- og jeg fikk prisene på resten jeg trenger også. Gonal F 900IE 3772,- (pr.sprøyte), Ovitrelle 340,- og Crinone gel 563,-

Hm..en ting jeg ble litt usikker på her...Jeg har ikke fått noe plan på når jeg skal starte med sprøytene, jeg har kun fått time til ultralyd 14. jan. Tror jeg bør ringe en tur i morgen å spørre om dette.

Skrevet

ja det tror jeg du bør gjøre-

jeg ringte inn den dagen jeg fikk mens og da bare noen dager etterpå så hentet jeg medisinene mine og samme dagen fikk jeg stimuleringssjemaet mitt.

så nå er det bare å vente til 21desember...da begynner jeg med sprayen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...