Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Snuppa på 7 uker begynner ofte å gråte og kave rett før hun sovner... Begynner de virkelig å "kjempe" mot søvnen og prøve å holde seg våkne så tidlig..? Trodde d var noe som kom når de ble litt eldre.. Pleier å bysse henne i søvn på armen min, så tviler på at d er pga at hun føler seg utrygg at hun hyler. Gir seg som regel fort, men blir litt frustrert av å ikke skjønne hvorfor! Kan jo være magesmerter, men da synes jeg liksom at jeg kan se d ved at hun krøker seg sammen osv.. Noen som vet hva dette kan skyldes?
-lucy- Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 det kan være vanskelig å få sove både for store og små - særlig for så små - så spørs om hun ikke kjemper for å få det til. når man ser på det slik blir det ikke fullt så frustrerende å være vitne til det heller, blir mer ømhertet og ønsker å hjelpe til da de blir bare flinkere og flinkere, nå får jenta mi på 6 mnd det nesten til selv - lykke til!
mamman til to gutter Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Ligger hun urolig når hun ligger på rygg/mage når hun ikke sover også? Mange som har kiss har problemer med å roe seg når de ligger og da blir de ofte urolige. Sier ikke at det må være det, men hvis hun har generelle problemer med å roe seg ned, så kan det være greit å sjekke henne hos en manuellterapeut eller evt fysioterapeut.
De tre gull Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Lille gullet i huset kan holde på sånn hun også. Men jeg tror at det er når hun blir overtrøtt hun kaver sånn. Har også lagt merke til at om hun sovner "alene" uten vogging sover hun bedre.
Duracella Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Hvis en så liten baby kaver rundt seg, vil jeg tro at det er fordi hun føler seg utrygg med all den ledige plassen omkring seg. Roer hun seg fint hvis du holder henne og bysser? Gjør hun det, ville jeg bare pakke henne inn i et teppe, ganske stramt slik at hun ikke får lee armene. Da føler disse små seg tryggere, som om noen holder de.
Frøken Freken Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Jenta mi holdt på slik de første 8 ukene - jeg sto og så på at øynene gled igjen... og så rykket det til i hele kroppen. Nå sovner hun i løpet av få minutter når jeg legger henne, og hun ligger også helt i ro til hun sovner. Jeg har valgt å tenke at alt må læres for disse små - også å kjenne at det er godt å sovne. (Kanskje jeg er naiv? Men det har i alle fall gått seg til hos henne)
Undrende85 Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har prøvd å pakke vesla inn tett, og da blir hun hysterisk. Her er løsningen å la henne ligge i voksensenga med god plass rundt seg, ingen mamma eller pappa som ligger inntil, og så får hun kave uten motstand, da roer hun seg fort. Som om hun ikke vil føle seg klemt inn mot noe. Hun er 9 uker nå. Helt frem til hun var rundt 4 uker var det omvendt, da likte hun å ha det trangt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2008 Ja, ikke helt lett å forstå disse små alltid, finnes vel ikke no fasitsvar på sånne ting! Tror ikke d er kiss, for hun klarer å finne roen av seg selv også, hvis hun er i "humør" til d! Og så elsker hun å pakkes tett inn i teppet sitt, som en pølse i lompe! Hvis ikke roer hun seg dårlig, og veiver m både armer og bein. Kan nok kanskje stemme at grunnen til at hun skriker litt av og til er at hun må lære seg til at d er godt å sovne, eller at hun rett og slett er overtrøtt.. For synes kanskje hun har en tendens til å holde på slik de dagene hvor hun ikke har sovet så mye på dagtid.. Men men, som regel sovner hun ganske greit, enten på egen hånd i bagen sin, eller ved hjelp av byssing på armen, så skal vel ikke klage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå