Septemberstjerna og Martine Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Var på førstehjelpskurs nylig, og dama sa faktisk at det er bedre å gi peanøtter enn wienerpølse. Det har vært skremmende mange dødsfall der barn kveles av pølsebiter. Senest forrige uke døde et barn i en eller annen bhg av en pølsebit... Når jeg hører sånt, skulle jeg ønske det var forbud mot pølser i alle bhg. Det blir i hvert fall ikke pølse på middagsbordet her mer...
cherry coke Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Nei, gir ikke wienerpølser pga av skinnet.
PopUp Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Skinnet da eller? Ja, her har hun fått pølse siden hun var rundt året, da uten skinn...
ScaryMama Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Nja, han er ikke spesielt glad i det men det hender at han får det. Da han var mindre tok jeg av skinnet.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 oi, det har ikke jeg trodd var så farlig. jeg gir det til gutten min og har gjort siden han var ca 1 år.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2008 Skinnet er det verste, da er grillpølser bedre. Men det var visst også konsistensen på pølsene, som gjør at det blir som en propp i halsen.
Blåmandag¤ Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Ja, hun får det. Og de får det i barnehagen. Det er ikke som om de sitter og spiser alene i en krok heller da, det er noen som passer på. Hvem hadde egentlig det førstehjelpskurset?
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har alltid misslikt wienerpølserså det har vi aldri, men vi kan ha grillpølser eller røkte kalkunpølser, der er ikke skinnet noe skummelt.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 vi har sjelden winerpølemen har vi tar jeg som regel av skinne, men hun spiser både røkepølse å middagspølse men uten skinn. hun elsker pølse så det får hun.. tror de har en del pølse i barnehagen også vet ikke om de tar av skinnet der..
Septemberstjerna og Martine Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2008 Man får jo ikke passet på at det ikke setter seg i halsen... Det er ikke garantert at du vil klare å få opp igjen biten, selv om du sitter aldri så nær. Og det er ikke lenge den skal blokkere luftveiene før det går galt... Kurset ble holdt av en sykepleier som jobber for et firma som reiser rundt og holder kurs.
LapScouse Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Vi kjøper bare grillpølser, men allikevel skjærer jeg de alltid på langs og deler jeg dem opp i biter.
It's all about me Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Han får pølser av svin, pølser av kyllin og pølser av laks. Og så sitter han alltid alene så jeg ikke ser om det skjer noe....
Gjest -<<- Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Wienerpølser er ikke menneskemat, men det har lite med kvelningsfaren å gjøre for min del. Forøvrig tror jeg ikke noe videre på at en et barn "senest i forrige uke" døde i barnehagen av pølsekveldning. Det hadde vært storsak i media. Men at seigt pølseskinn er vanskelig å svelge, kan jeg være med på, for all del.
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 De spiser bare gilde grillpølser her,liker ikke wiener..men har de gjort det har de fått det.Det er farlig å leve,men kjedelig å la være også
Alba44 Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 Aldri gitt gutten min det. Han har smakt det i barnebursdager, men liker det ikke. Lompe er best =) Hvis jeg skulle gitt han pølser, så hadde jeg valgt grill.
Blåmandag¤ Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 Hun som døde, var vel en 5-åring i sommer. Tragisk.
Gjest -<<- Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Ja, det er riktig. Multihandikappet og med store svelgvansker. Tragisk, absolutt. Likevel ikke det optimale eksempel for å begrunne at barn flest ikke kan spise pølser.
Silje%guttenemine Skrevet 5. desember 2008 #19 Skrevet 5. desember 2008 Vafler er også på listen over stor kvelningsfare, for de som ikke visste det!
Blåmandag¤ Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 Nei, det holdt ikke helt for meg altså..
våken_om_natta Skrevet 5. desember 2008 #21 Skrevet 5. desember 2008 Hva som er farlig, kommer vel an på hvilke kurs man går på, eller hvilken helsestasjon man tilhører: Selv har jeg hørt skrekkhistorier om at eple og vaffel er det farligste du kan gi barnet ditt!
meg & to små vampyrer Skrevet 5. desember 2008 #22 Skrevet 5. desember 2008 Ja, og boller fordi de er så klissete er på listen.
fox`y Skrevet 5. desember 2008 #24 Skrevet 5. desember 2008 Gir ikke winer pølse nei,men vanlig pølse. men moser d til minstemann eller sjærer pølsebitene i 4. sjærer di opp til elstemann oxo på 3.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. desember 2008 #25 Skrevet 5. desember 2008 Vannmelon er kjempe farlig. Hvis den setter seg fast så esar den ut, når vannet blir borte så blir det kjempe stor!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå