Gå til innhold

Wienerpølse = stor kvelningsfare, gir dere det til deres små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på førstehjelpskurs nylig, og dama sa faktisk at det er bedre å gi peanøtter enn wienerpølse.

Det har vært skremmende mange dødsfall der barn kveles av pølsebiter. Senest forrige uke døde et barn i en eller annen bhg av en pølsebit...

Når jeg hører sånt, skulle jeg ønske det var forbud mot pølser i alle bhg.

Det blir i hvert fall ikke pølse på middagsbordet her mer...

Skrevet

Nei, gir ikke wienerpølser pga av skinnet.

Skrevet

Skinnet da eller?

Ja, her har hun fått pølse siden hun var rundt året, da uten skinn...

Skrevet

Nja, han er ikke spesielt glad i det men det hender at han får det. Da han var mindre tok jeg av skinnet.

Skrevet

oi, det har ikke jeg trodd var så farlig. jeg gir det til gutten min og har gjort siden han var ca 1 år.

Skrevet

Skinnet er det verste, da er grillpølser bedre. Men det var visst også konsistensen på pølsene, som gjør at det blir som en propp i halsen.

Skrevet

Ja, hun får det.

Og de får det i barnehagen.

Det er ikke som om de sitter og spiser alene i en krok heller da, det er noen som passer på.

Hvem hadde egentlig det førstehjelpskurset?

Skrevet

Jeg har alltid misslikt wienerpølserså det har vi aldri, men vi kan ha grillpølser eller røkte kalkunpølser, der er ikke skinnet noe skummelt.

Skrevet

vi har sjelden winerpølemen har vi tar jeg som regel av skinne, men hun spiser både røkepølse å middagspølse men uten skinn. hun elsker pølse så det får hun.. tror de har en del pølse i barnehagen også vet ikke om de tar av skinnet der..

Skrevet

Man får jo ikke passet på at det ikke setter seg i halsen...

Det er ikke garantert at du vil klare å få opp igjen biten, selv om du sitter aldri så nær.

Og det er ikke lenge den skal blokkere luftveiene før det går galt...

Kurset ble holdt av en sykepleier som jobber for et firma som reiser rundt og holder kurs.

Skrevet

Vi kjøper bare grillpølser, men allikevel skjærer jeg de alltid på langs og deler jeg dem opp i biter.

Skrevet

Han får pølser av svin, pølser av kyllin og pølser av laks.

Og så sitter han alltid alene så jeg ikke ser om det skjer noe....

Skrevet

Wienerpølser er ikke menneskemat, men det har lite med kvelningsfaren å gjøre for min del.

Forøvrig tror jeg ikke noe videre på at en et barn "senest i forrige uke" døde i barnehagen av pølsekveldning. Det hadde vært storsak i media.

Men at seigt pølseskinn er vanskelig å svelge, kan jeg være med på, for all del.

Skrevet

De spiser bare gilde grillpølser her,liker ikke wiener..men har de gjort det har de fått det.Det er farlig å leve,men kjedelig å la være også;)

Skrevet

Aldri gitt gutten min det.

Han har smakt det i barnebursdager, men liker det ikke. Lompe er best =)

Hvis jeg skulle gitt han pølser, så hadde jeg valgt grill.

Skrevet

Hun som døde, var vel en 5-åring i sommer.

Tragisk.

Skrevet

Ja, det er riktig. Multihandikappet og med store svelgvansker.

Tragisk, absolutt. Likevel ikke det optimale eksempel for å begrunne at barn flest ikke kan spise pølser.

Skrevet

Vafler er også på listen over stor kvelningsfare, for de som ikke visste det!

Skrevet

Nei, det holdt ikke helt for meg altså..

Skrevet

Hva som er farlig, kommer vel an på hvilke kurs man går på, eller hvilken helsestasjon man tilhører: Selv har jeg hørt skrekkhistorier om at eple og vaffel er det farligste du kan gi barnet ditt!

Skrevet

Ja, og boller fordi de er så klissete er på listen.

Skrevet

Gir ikke winer pølse nei,men vanlig pølse. men moser d til minstemann eller sjærer pølsebitene i 4. sjærer di opp til elstemann oxo på 3.

Skrevet

Vannmelon er kjempe farlig. Hvis den setter seg fast så esar den ut, når vannet blir borte så blir det kjempe stor!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...