Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 har ei jente på 1,5 år som tok vaksine for 1 uke siden. I går fikk hun feber på 39,6 og fikk febernedsettende. I dag har feberen ligget mellom 38,5 og 39. Hun er litt slapp og trett, men blir bedre med febernedsettende. Spiser litt mindre enn vanlig, men er ikke forkjølet eller noe. Det jeg lurer på er når ville dere kontaktet lege? Har hørt av mange at jeg skal kontakte lege etter 3 dager med feber..ville dere gjort det eller ville dere bare sett det ann litt selv
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Ikke lett å si når det har blitt gitt vaksine. Hvilken vaksine er det hun har fått? MMR får vel reaksjonen ofte en uke etter uten at jeg tør si dette for sikkert. Det kunne være en ørebetennelse eller noe som ikke alltid vises på de små. Ta en tur til lege du om det varer i en dag til.
En liten mamma Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Vi tar kontakt med lege når barnet har nedsatt almenntilstand (ho kan ha 39 i feber men allikevel leke som normalt) eller når feberen overstiger 40. Var på sykehuset med henne på søndag, da hadde ho 40,5 og låg på sofaen hele dagen. Legen der sa at almenntilstand var viktigst hos barn.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 ja var mmr vaksine hun fikk, så tenkte de kanskje var den da..men var litt i tvil om jeg skulle kontakte lege uansett hvis hun har feber i 3 dager, for er mange som sier man skal det..men får vel se det litt ann
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Gutten min fikk mmr vaksine for litt over ei uke siden nå. Han er på sin tredje dag med feber. Han hadde litt over 39 igår, og 38 de to andre dagene. Han har vært slapp og sliten, spesiellt på kvelden. Han fikk febernedsettene i natt, siden han var så sliten. Han har heller ikke hatt noe matlyst. I dag begynner formen å bli bedre, selv om han har litt feber. Vi har ikke kontaktet lege, men tenkte å si at vi er flere i samme situasjon. Så lenge han ikke blir værre så kommer vi ikke til å ringe lege. Ser ut som det kan komme av mmr vaksina, men man vet jo aldri. Håper jenta di blir bedre snart. Hvis du føler deg tryggere av å kontakte lege synes jeg du bør gjøre det. Hvis ikke så er det nok bare og se det ann:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå