Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille gutt har begynt med mme. har gitt ham mm i 6,5 uke, men startet med mme for fult for 3 dager siden. han har hard avføring og bæsjer bare 1 gang om dagen nå-. før bæsjet han flere ganger om dagen og var mer sennepsgul farge. er det normalt med grønn bæsj???de fleste sier at han må venne seg til mme. er det noen som har erfaring???

Skrevet

Det er helt normalt som du sier. Mme barn trenger ikke å ha avføring mer enn en gang om dagen. Hvis det blir sjeldnere bør du kanskje tilsette malt i melken, eller evnt bytte merke. Ja fargen endrer seg.

Skrevet

En gang om dagen er "anbefalt" hyppighet på mme. Du kan blande malt (en teskje ca) i annenhver, hver eller bare en flaske pr dag (veldig individuelt hvor mye som må til).

Hvis det går mer enn 2 dager uten avføring kan du prøve å gi duphalac (5 ml morgen og kveld) til det løsner. Kjøpes på apoteket, mildt og helt ufarlig avføringsmiddel.

Hilsen tobarns-mme-mamma :o)

Skrevet

Hvis avføringen er hard og hun sliter kan du prøve å tilsette litt malt i f.eks annenhver flaske for å se.

Skrevet

tusen takk for raske svar. så kroppen hans må venne seg til mme og avføringen får en annen farge etter hvert?jeg bruker malt i hver flaske.vil ikke at lille gutt skal ha det vondt. ser så ubehagelig ut.kan prøve med duphalac hvis han ikke blir bedre.

han får ikke pupp lenger, så det er litt vanskelig for ham akkurat nå. m det blir nok bedre etterhvert.

Skrevet

Jenta mi har også grønn avføring og konsistensen endret seg til mer kremaktig og gjerne med noen slags klumper i, da jeg sluttet å gi mm. Hun har ikke hard mage og får ikke malt. En gang om dagen har hun bæsjebleie. Hos oss var det nok vanskeligst for meg at vi gikk over til mme - men nå er vi blitt godt vant til det begge to. Anbefaler deg å sjekke ut www.flaskeposten.org. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...