Gå til innhold

amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg ammer barnet mitt om natta også. Jeg fullammer..Men gir i tillegg en flaske med NAN fordi på kveldene har jeg lite melk,Og blir aldri ferdig med amminga på kveldene derfor tror jeg det. Jeg var hos min lege og hun sa at det er ikke mange som gidder å amme ungen om natta. Det jeg lurte på om dere ammer barnet deres om natta eller ikke. jeg må amme barnet flere ganger både om natta og på dagen.

En ting til,.Jeg har hørt at melken samler seg så mye at det blir stikking og ubehag. Men jeg har ikke kjent noe,Derfor tror jeg at jeg har lite melk..Amme innlegg blir jo aldri våte.

Vekta til barnet er fin,fordi får både nan og min egen.

Jeg måtte begynne med å gi flaske til ungen min fordi jeg har hørt at det blir nesten umulig med å begynne når jeg slutter med amminga etter et år.Barn generell sliter med vekta si og slutter med å drikke, Derfor tenkte jeg å gi flaska en gang om dagen,..

På forhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: du er heldig som hverken har tette melkeganger eller melkespreng! (stikninger som du kaller det)

det er ingen krise å gi en ekstra flaske med mme om kvelden for at ammingen skal bli litt mere kortvarig. Et alternativ er selvsagt å pumpe seg om morgnen (etter amming, pleier for mange å være litt igjen likevel). At du gir ekstra på flaske betyr ikke nødvendigvis noe ifht vektoppgangen, det er som regel tilbud og etterspørsel som gjelder.

med mindre det er noe probl. med at barnet skal ha mat hele tiden, så har du antagelig nok melk, så lenge vektoppgangen er grei.

er du usikker på det, så kan du jo ta en tur til helsestasjonen en gang i uka et par uker for å få veid

Veldig lurt å gi flaske innimellom slik at de venner seg til det. Gjør jo at du står mye friere om du skal være borte fra babyen noen timer med barnevakt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...