Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde eg time til kontroll i Haugesund 1115. Det blei for tøft for meg,så det endte med at eg ringte klinikken og måtte reie heim igjen.

Eg har jo diagnosen panikk angst,så der røk dette også.

Er heilt knust. Bare griner og griner. Kjenner at magen er full av egg.

Men forsøket må no bli avbrutt :(

Ringte klinikken,men det var jo ikkje noke de kunne gjøre og no når dagene går blir eggene for gamle. Alt dette slitet utav ingenting og pengene i vasken.

Er heilt tom no.

Har gitt opp alt.

Utrulig kor fort ting kan snu seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mamma24! :)

Ser du noen slags løsning på dette selv da? Er det f.eks noen du kan ta med deg eller kontakte eller noe? Kanskje skrive et brev til de som du skal inn til og/eller ta med deg noen eller det du måtte trenge for å håndtere angsten? Hvis jeg var deg ville jeg gjort alt jeg kunne til å finne styrke til å mestre angsten og fått gjennomført forsøket før det er for sent.

Masse lykke til! :)

Skrevet

Eg har slitt med angst i 10 år. har vert ganske så bra heilt til eg begynte med hormonene. Eg veit ikkje. Alt virker vertfall veldig håpløst no når eg veit at det er egg som er klare inn i der.... Har tellt veker og dager,og når dagen endelig er her da tar angsten overhånd og forsøket blir kansellert. Spurte tilogmed klinikken om de kunne ende ein ambulanse å hente meg. Så dårlig og desperat var eg. tenker at eg kanskje kan bli gravid på egenhånd siden eg verfall har ein eggleder som fungerer. Ser ikkje annen løsning akkurat no

Skrevet

Oki, har du vært i kontakt med noen fra psyk da? I så fall hva med å ta kontakt med dem igjen? Og hvis ikke, så ta kontakt med dem? Dette blir jo store konsekvenser for deg, hvis du ikke fullfører dette? Prøv å tenk deg fremover i tid.

Ville du følt det annerledes om du kom i ambulanse? Er det andre ting som kan hjelpe deg å få kontroll? Har du f.eks lært om pusteteknikker ol for å mestre angst?

Skrevet

Eg har vert innlagt på psyk i 3 år og går enda til psykolog 1 gang i veka.

Kan alt om pusteteknikker og alt det der,men no tok angsten meg virkelig på senga.

Blei rett og slett for mykje for meg.

Veit ikkje om eg hadde følt meg tryggere i ambulanse.Kan hende,siden eg da hadde hatt helsepersonell der.

Skal til fastlegen min på torsdag og snakke med han om dette. Vi må jo finne ut av det. Har nok av folk rundt meg som kan være ett støtteapparat.

Får litt panikk når du snakker om alderen.

Er vel ikkje risikabelt enda?

Fyller jo bare 26 i slutten av mnd

Skrevet

uff det er ikke lett, jeg har en venninne som jeg har støttet opp i perioder med angst, hun var veldig redd for å få barn fordi hun var redd for at hun ikke skulle klare å være mamma siden hun hadde psykiske problemer, hun var redd for fødsel og hadde panikk for det meste. Legene frarådet henne på å bli gravid, men hun ble det og har hatt en fantastisk framgang, hun elsker å være mamma og er bare lykkelig. Prøv å gjennomføre dette siden du har gått igjennom alle hormoner og er klar for egguttak.. tenk hvor stolt du blir av deg selv når du har gjennomført dette--. Håper du klarer det. klem.

Skrevet

Det er nok forseint.Siden eg ikkje kom på kontrollen i dag,så får eg ikkje gjennomføre egguttak. Derfor eg er heilt knust.

Eg veit at eg kommer til å bli ei fantastisk mor,men alt som skal til før det er tøfft.

Er livredd for sjukehus osv...

Er heilt utslitt av alle tårene i dag. Dette har vert den verste dagen i mitt liv.

Er så skuffa.

Skrevet

De har stengt i morgen? Det er ikke forsent i morgen, dere må prøve !! Er det er privat klinikk?

Skrevet

Jeg også tenker litt sånn, kunne ikke fått gått i morgen?? Nå er du på en måte litt forberett på at det kan skje. det er tøfft med psykiske lidelser, uten tvil. jeg har ikke hatt problemer selv, men mange i familien har slitt med forskjellige typer problemer. Jeg sjønner alt er svart i dag. Mene du kan klare å jobbe deg gjennomd ette også. Det krever mye tolmodighet og tårer, men du kan klare dette.

jeg vil ønske deg lykke til. Du har lov å være skuffet å lei deg i dag

Skrevet

Veit ikkje ka de har.

Nei,er ikkje privat. Eg spurte sjukepleieren eg snakka med i dag og ho sa at det var for seint om eg venta og at det måtte skje i dag....

Er jævlig denne lidelsen. Den har styrt heie livet mitt.

Er trist.

Må bare prøve å komme gjennom det.

Takk for alle svarene. Godt å skrive om det.

Tenkte først at eg ikkje skulle innpå siden igjen,trudde ikkje eg ville greie det. No har eg vert her å fulgt dere og skrevet inn innlegg sjøl i nesten ein mnd. Men hjalp faktisk å få det ut.

Skrevet

Du må berre komme her å spy ut alle sinne og fortvilelse. Hvis man ikke kan gjøre det her, hvem skal man da gå til???? he rmå vi alle prøve å vise forståelse. Vi er alle i en lik men også ulik situasjon, nettopp fordi vi reagerer så forskjellig. Spytt ut, det gjør godt å få det ut å få snakket med noen om det. men som jeg sa, jeg har tro på at du skal klare det.

Skrevet

Huff så trist da mamma24:( Var så fryktelig spent på hvordan kontrollen din hadde gått i dag og dette var jo ikke gode nyheter. Vet jo at du har slitt litt med bivirkninger og sånt, men at det skulle ende sånn her er jo fryktelig trist. Skjønner at du har hatt en kjempe tung dag. Håper at du finner styrke til og kunne klare å gjennomføre dette en annen gang for løpet er vel kjørt nå dersom du har sluttet på medisinene nå:( I mellom tiden får du prøve på egenhand for du har jo som sagt en frisk eggleder og er jo enda ung så det er jo ingen hastverk sånn sett. Det jo viktig at man er klar for dette psykisk for dette er ikke lett å gå igjennom. Håper virkelig det ordner seg for deg:)

Mange trøste klemmer til deg vennen!

Skrevet

Ja, det er sant. Er ein terapi denne sidn her. er så glad eg har dere.

Ser at det bare er åpent i 1 time på klinikken i dag,så da er nok løpet mitt kjørt.

Greier ikkje slå meg til ro med at forsøket er avbrutt. Må vel gå ann å bare møte opp for å ta ut eggene i neste uke? om eg ringer og får eggløsningssprøyta? Ellr skulle eg gått på nsesprayen no i helga?

Skrevet

Ringte klinikken no. De hadde jo selvfølgelig bare tlftid i dag.

Det eg lurer på er om eg kan ha sex fordet om sjukepleieren sa at det var farlig pga fare for sekslinger. Eg kommr visst til å få eggløsning om nokn dager og da kan mangn av eggene bli befrukta.

Er veldig fristende å ha sex,så eg kanskj har ein sjans å bli gravid,men ho gjentok at det var veldig farlig.

Men eg tenker at om det hadde blitt farlig mangen gg som hadde befrukta seg,så kan eg vel bare ta abort eller noke?

Desperat eg no.... :(

Skrevet

Ja -du må nå bare ringe å høre! Det jeg mente med å tenke litt fremover var ikke alderen din, men ment mer som at selv om ting er vanskelig å gjøre må en bare prøve å stå i det og gjennomføre det, så får en "betalt" for det senere, hvis du skjønner? :) Du har nå mange år hvor du kan prøve ennå, ja.

Men trist at det ble for sent nå -men du er nå en erfaring rikere. Dette kan du ta med deg og planlegge et evt neste forsøk. Du kan jo få hjelp/følge av noen på psyk kanskje? Skjønner jo godt at dette fører til at angsten din topper seg, kjenner på mye rart selv i en slik prossess, og da her jeg ingen diagnose fra før heller.

Håper at du vil lykkes til slutt! :)

Skrevet

kjære deg. det høres ut som en kjempevanskelig situasjon du har vært i de siste dagene. Mye å tenke på og forholde seg til. Også er du sikkert skuffet over deg selv fordi du ikke klarte gjennomføre det som var planlagt, og som du har offret mye for å få til. Men tenk at gjort er gjort, det skulle ikke være denne gangen. Kanskje er du ikke klar for å bli gravid ennå, det er jo også en stor påkjenning på kroppen.

Kanskje er det lurt å gi seg selv litt tid - du er jo bare 25 år - og prøve igjen om et år eller to. Og jobbe med angst problemene i mellomtiden. Bli trygg på deg selv og neste ivf-forsøk.

Angående sex, så bruk kondomer og kos dere! Men sikkert lurt å høre på legene; et tvilling-firling-eller-seksling svangerskap er nok det siste både kroppen og psyken din trenger nå. En grunn til at de fraråder det. Og å tenke på abort som et alternativ til kondom syns jeg høres veldig umodent ut. Abort er tross alt å ta "liv", og bør benyttes når man absolutt ikke kan bære frem barnet av forskjellige årsaker. Man bør ikke planlegge abort som et alternativ før man har sex....

Tror også psyken din har det bedre med å bruke kondom enn å skulle gjennomføre abort på 4-6 foster....

Skrevet

Ja, det har vert tøft. Utrulig mangen tanker.

Eg føler meg klarere enn eg aldri har vert før til barn.

Har hatt angst i snart 10 år og trur faktisk ikkje eg kan bli bedre. Det går i bølgedaler og det vil det gjøre resten av livet.

Eg vil ikkje ha sex bare for å ha sex. Sex vil eg ha no pga større sjans for graviditet. Er kjempe desperat.

Abort tenkte eg vist det var fare for livet mitt. Hørtes jo ut som det var farlig å ha sex no pga stor fare.

vil bare gjøre alt for å bli gravid er bare det....

Blir så mangen rare tanker da.

Skrevet

huff mamma24, har jo fulgt litt med på hvordan det har gått med deg, og forferdelig trist å lese det du skriver! denne psyken blir satt på spill i en slik situasjon vi alle er i her inne, og har man psykiske lidelser fra før av, så forstår jeg at det kan bli alt for mye! men veldig trist, jeg håpet det skulle ordne seg for deg, og at du kunne fått blitt en ruger. Men det kommer flere sjangser, som noen andre har skrevet her, så er du enda ung, og du har ikke hastverk. Det kommer flere sjangser-når du er klar for det.

klem fra

Skrevet

Det har vert veldig tøft.Og det kommer og går i berg og dalbaner.

Men eg tenker at det er ein meining med alt.

Eg gjorde alt eg greide og meir kunne eg ikkje gjort.

Skal snakke med fastlegen min på torsdag,så da får vi finne ut noke.

Er heldigvis i systemet vertfall.

Og ein positiv ting har denne opplevelsen ført med seg.

Eg og mannen min har komt nærmere hverandre og eg har fått meir følelser for han.

Veldig rart for dette har virkelig vert ein utfordring på ekteskapet.

Eg har vert ei hormonell bitch og det har vert mangen opp og ned turer.

Skrevet

Eg har sittet å tenkt litt.

Eg har anda 3 forsøk igjen siden eg måtte avbryte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...