Gå til innhold

Når far røyker...

Anbefalte innlegg

Min kjæreste røyker, og det gjorde jeg også før jeg ble gravid. Jeg sluttet selvsagt, men har forståelse for hvor vanskelig det kan være å slutte.

Han røyker fortsatt. Før jeg ble gravid sa han det som en selvfølge at han skulle slutte og han har også forsøkt. Han har trappet ned og så opp igjen og er nå på rundt ti sigaretter om dagen.

Han røyker ikke inne, men i vinduskarmen på et rom som er under oppussing. Jeg vil at han skal slutte nå! Det er to uker til termin og sånn sett kan jo babyen komme når som helst. Og samsoving med røykende foreldre annbefalles jo ikke...og jeg vil at han skal være "ren" så lenge som mulig før babyen kommer...

Frustert nå, noen med gode råd eller liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139235294-n%C3%A5r-far-r%C3%B8yker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg utrolig godt, da vi vett hvor skadelig røyk er for småbarn.

Jeg røykte også selv før jeg ble gravid, og stoppet med en gang jeg fant det ut, Så ALL ære til deg også for å ha sluttet, da får hvertfall ikke babyen i seg nikotin o.l ekle ting før den kommer til verden. Men nå etterpå er det ikke bare dine vaner men også partners vaner, eller uvaner =) som kommer til å bli gjeldene for den lille.

For meg var det ingen problem å slutte, jeg vil absolutt ikke utsette den for noe, men mange har problemer, og tenker ( velger å ikke tenke) på konsekvensene det kan gi. 10 om dager en heldigvis ett beskjedent antall, men likevel for mye i forhold til å slutte og få en total røykfri tilværelse. Jeg vet ikke om jeg kan komme med så mange gode råd i å slutte enn å tenke på og se på bilder av hvor skadelig tobakk er for både oss store og våre små, som er uskyldige oppi dette her =)

Dersom en kommer med en skikkelig skremselspropaganda til han kan det være at han velger å lukke øyne og øre, mange gjør, men noen lar det synke inn og tar det til etterretning senere =)

Får håpe dere finner ut av det, og masse lykke til =)

er i samme situasjon her... jeg røyka også før jeg ble gravid, så veit også hvor vanskelig det er..

målet hos oss er jo så klart at han skal bli røykfri, men vi har også satt opp en regel med at han ikke får legge seg før etter 4 timer etter siste røyk.. en puster ut kullos i 3-4 timer etter en røyk.. hans uvaner skal IKKE gå ut over den lille...

Jag slutade röka för 6år sedan, inga problem alls, men efter 4år började jag att snusa istället..

det är inte det att sluta röka som är svårt, det är det att inte Börja röka igen som är det svåra.

Jag har inte haft några problem alls när det gäller röken, inte haft någon lust alls..

När jag fick veta att jag var gravid slutade jag snusa på en gång. Inga problem alls. Tror att vi kvinnor har något i oss som gör att det inte blir något problem alls när vi gör det för vår Baby´s skull.

Har dessvärre inga tips jag heller.. det enda jag vet är väl att han, samboen din må bestämma sig själv. Det hjälper ingenting att tjata, d slutar bara med motsatt effekt og kanske han blir sur istället..

Att välja att trappa ner är bara som en falsk klapp på sin egen rygg. Det är i längden ingen skillnad på å röka 10 eller 20sigaretter.

Hade han bott i mitt hus hade jag aldrig låtit honom röka inne, inte ens i vinduskarmen! Det kommer in i huset hur mycket han än blåser ut!!

Du som själv slutat måste ju känna hur han luktar askkopp *huffa*

Håller tummen för dig att han slutar inom kort!

har akkurat det samme problemet.. slutta å røyke jeg og, men ikke typen- er veldig klar for at han slutter jeg og.. prøvd å ta det opp flere ganger, men lett er det ikke.. han har vel røyka nå i 20 år, begynte da han var 13- så jeg ser at det er vansklig for han... jeg hadde jo en spire i magen og hadde ikke samvittighet.. kunne bare ønske at han også hadde en liten en i mgaen..=)

Jeg hadde samme problem når jeg skulle ha min første. Røyka selv (som en skorstein), men klarte å slutte på dagen. Og det målet jeg satte meg (fikk barn med hjertefeil), var at hver sigarett jeg tok ville bety ett år mindre med jenta mi. Vet det høres teit ut, men da mister man ALL lyst til å ta seg en røyk når man ser og temker på det lille nurket=)

Kanskje det hjelper for pappa'n?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...