lillebell&lillemor Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Min datter er 3 mnd og veldig glad i totten. Hun roer seg selv og sovner med totten. Hører også at hun sutter litt om natten. Men vil heller at hun skal ta smokk. Har forsøkt flere ganger og hun tar den i blant og suger godt, og kan også sovne med den. Men som oftest er det grimaser, skrik også spytter hun den ut. Hvordan venne henne til smokken? Hvis noen har noen tips eller/og erfaringer å komme med blir jeg veldig takknemlig
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 den er nok ikke enkel du hehe mi eldste hun nektet smokk ble rasende og den kom rett ut igjenn..så hun sugde på pekefingeren i flere år!! Så kom nr to som heldigvis to smokk. Må si det var mye lettere at de tar smokk enn ikke..roer seg fortere når de er trøtt. MEN etterhver så byttet hun ut smokken med tommelen. la henne med smokk og fant henne med tommelen. Så hun sluttet med smokk og begynte med tommelen. Hun er snart 7 år og jeg prøver å fortelle henne hun må slutte ellers må hun begynne å bruke streng (streng beskjed fra tannlegen også) Men jenta synes det er fint med streng hun så hun ser ikke problemet.. Vurderer å kjøpe sånn gonegel eller hva det heter med sånn pyton smak på. Så kom lille mann da. Han er 3,5 mnd og nekter å ta smokk. Han sutter som en gal og gjerne flere samtidig..så får bare vente å se om han også blir en fingersuger.. Jeg selv sugde på tommelen til jeg var 8. Så det er ikke lett å slutte. Jeg slapp heldigvis streng. Så hvordan få han til å ta smokk istedet? aner ikke
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Snuppa her var tottebarn til å begynne med hun og, men jeg greide å omvende henne til slutt heldigvis... :-) Jeg begynte med å finne den smokketypen hun tålte å ha i munnen lengre enn ett sekund... Det var Nuk sine latex smokker. De kom fort ut igjen de og, men det tok kansje 2-3 sek... ;-) Jeg tror det hadde litt med hvem som var staest jeg... :-) Jeg var veldig konsekvent med å ta ut fingeren og putte smokken i munnen hennes istedet hver eneste gang hun prøvde å suge på totten... Det tok 4,5 mnd, men da var vi faktisk kvitt totten... :-) Nå når hun er snart 11 mnd savner jeg det nesten litt at hun sugde på totten, for hun var jo så søt der hun lå og smatta på totten og gnudde seg på øret.... :-) Men men, er lettere å slutte med smokken en totten da... :-)
lizaloo Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Hm må si jeg drømmer om det mottsatte, men det er etter å vært opp for 17ende gang om natten og puttet i smokken:) Den har faktisk sine ulemper den å....
lillebell&lillemor Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2008 Takk for alle svar og erfaringer. Enkelt er det visst ikke nei. Vi får vel bare prøve oss litt frem. Det er jo veldig deilig at hun kan roe seg selv med å sutte på totten. Men er jo enklere å bli kvitt smokken da...også tenker jeg på tannstilling osv når hun blir eldre. Helsesøster mente det var best å bruke smokk enn smokk med tanke på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå