Gå til innhold

Hvor mange grøtmåltider gir dere deres 4.5 mnd gamle barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

for di av dere som gir grøt da.....

her gir vi morgen og ettermiddag. Men hvor mye skal jeg gi om gangen? og hvor mange måltider?

ammer han utenom dette og så får han 1 flaske mme til kvelds.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel ikke vits i å innføre fast føde som måltider ved 4,5 mnd?

smaksprøver er vel så viktig.

la babyen få smake på forskjellige ting.

kan jo ev. bruke velling i stedet for mme i kveldsflasken, det sover de bedre på vil jeg anta.

8,5 mnd her og kun to grøtmåltider + litt frukt i tillegg til amming. (får pupp etter måltidene + at resten av måltidene er pupp

Skrevet

Her er tulla 6 mnd idag :) Får 1 grøt måltid og det har ho fått siden 4 mnd. Resten av måltidene er mme.

Er ikke noe fasit svar her, mange som gjøre forskjellig. Men etter som jeg har hørt så trenger ikke så små babyer så mye fast føde ennå.

Skrevet

har akkurat begynt med grøt. fullammet til for bare noen dager siden. har prøvd å gitt litt grøt innimellom siden 3 mnd, men ville ikke ha. plutselig spiste hun noen skjeer her en kveld, og et par dager etterpå ble hun urolig kl 16 rett etter amming. da ville hun ha grøt både kl 16 og kl 18. ikke store posjonene. idag ville hun ha kl 13 og kl 18. bedre det syns jeg.

er ikke noe fasit.du merker om barnet ditt har behov for mer eller oftere.

Skrevet

Snuppa her er veldig snart 5 måneder, og vi har såvidt begynt med grøt. Hun har fått mme så og si hele livet sitt, og det er jo fordi hun drikker en liter i døgnet at hun får noe annet i tillegg til melka. Hun spiser jo ikke akkurat en hel porsjon da. I starten var det bare tre skjeer. Nå er vi vel oppi fem-seks skjeer.... Er ikke alltid hun får grøt heller, kanskje litt fruktmos eller bare melk. Alt ettersom. Må jo gjøre magen kjent med grøt og frukt, ikke gi for mye i begynnelse kanskje. Snuppa vår fikk litt vondt i magen i starten.

Skrevet

Jr er øyeblikkelig 5 mnd og får grøt til middag og velling til kvelds. Frokost og lunsj er kun mme foreløpig. Prøver oss vel snart på middagsglass. Flytter da grøten til lunsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...