Fødemaskinen Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Min lille pjokk har lenge vært vanskelig i matveien, men det begynner å normalisere seg nå (tror jeg.) Lurer på hva deres barn spiser, for å sammenligne og se om faktisk min tass fortsatt er finspist. Sånn ser dagen ut for Noah: 0900-1000 Frokost: ca 1 brødskive, gjerne bare med smør eller syltetøy, 1 yoghurt, kanskje en eplebit eller to Drikker vann eller juice til maten 1230 Lunch: varmmat om han ikke er i bh, feks 1/2 laksefilet, en halv håndfull ris, saus og grønnsaker. 1700 Middag: En liten posjon av det vi har til middag, feks 1 kjøttkake, 1/2 potet og grønnsaker. 1930 Kveldsmat: Samme som frokost. Noen ganger bytter vi ut brød med en posjon frokostblanding eller grøt. Drikker vann i mellom måltidene, og kan få en fruktbit i ny og ne. Skal legge til at han fortsatt er liten, veier rundt 11 kg.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Han spiser jo kjempefint til måltidene! Jeg synes kanskje fire måltider er litt lite, og jeg synes at det ser ut til å gå lang tid mellom lunsj og middag. Kan han få et måltid i to-tida kanskje? Ei brødskive, knekkebrød el.l. i tillegg til frukt, ville jeg ha anbefalt.
Fødemaskinen Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2008 Ja, er enig i det, men han sover fra ca ett til tre, derfor har det blitt på den måten:) Han spiser gjerne litt frukt når han våkner da.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Her våkner tuppa mellom 0730 og 08.30. Blir det frokost ganske med en gang. Frokost: En skive med (leverpostei eller skinkeost) Får Eple eller pære etter det. Melk til drikke. Lunsj mellom 12 og 13 en plass litt etter hvor tid hun våkner om morningen. Lunsj: En skive med makrell i tomat) + en banan av og til yoghurt + melk til drikke. Sover i 14 tiden og da ca 1 1/2 time Middag ca 16: en potet og evt en fiskekake + litt grønnsaker. Vann til drikke. Kvelds mellom 18.30 og 19: Blir ofte havregrøt og litt knekkebrød etter visst hun vil ha. Melk og drikke. Hun spiser eller litt frukt og drikker vann i mellom måltidene.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Tias står opp mellom 8 og 9.. Spiser da 4-5 skiver med brød og drikker seg et stort glass melk.. Lunsj i barnehagen, som regel bare en skive og en youghurt.. I tillegg får de jo frukt i barnehagen, og varm lunsj på fredagene.. Middag ca 16.. Mengden varierer men ca 1 potet, 1-2 kjøttkaker/fiskekaker eller hva man nå har til å spise, litt grønnsaker. Vann til drikke. Kvelds mellom 18.30 og 19. En stor porsjon grøt av forskjellig slag, eller 3-4 brødskiver og et stort glass melk.. Så blir det litt frukt, og noen ganger en youghurt mellom måltidene.. Han er 2 år og 3 mnd.
Gjest bissen Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Kan jo sammenligne med minsta mi som er veldig småspist;) Frokost: tre-fire brødbiter (en bit er ca en terning), tre-fire tsk yoghurt, ca 100 ml næringsdrikk. Lunsj: kan spise opptil en halv banan, noen tsk yoghurt, et par rosiner. Juice som drikke. Hopper ofte over lunsj. Middag: fire-fem tsk. ca 100 ml næringsdrikk. Kvelds: samme som frokost. Hun kan av og til spise litt kjeks, tørt knekkebrød og skrapet eple. Dytter i litt sjokolade av og til også Regner med hun skal få peg. Tvillingsøster spiser en skive til frokost, en banan og en yoghurt til lunsj, alltid fulle porsjoner middag og 1 skive eller 1 tlr havregrøt / puffet ris til kvelds. Ellers frukt, fiberkjeks, rosiner etc mellom måltid. Drikker mest melk, ellers vann og juice.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Frokost en brødskive og ca 1 dl melk Frukt, et eple og en kiwi feks Lunsj 2 dl fullkornsvellign Sover to timer Frukt en banan og en clementin feks Middag to poteter og en gulrot, kokt, noen ganger kjøtt eller fisk, men er litt "vegetarianer" om dagen (han ikke vi :-) Et eple til dessert Kveldsmat 2 dl fullkornsvelling
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2008 Takk for fine svar. Virker jo faktisk som guttungen min har normalisert seg i matveien. Tingeling; 4 - 5 brødskiver???? Mer enn jeg noen gang har spist til frokost... He he.. Bissen: Ja, må si at jenta di virkelig er finspist... Noah var omtrent på samme nivå på sitt verste, og det gjorde vondt i hjertet mitt omtrent hele tiden. Jeg brukte all min energi på å tenke ut smarte ideer til ny mat han kanskje ville ta en liten bit av. Får håpe hun slipper peg da, men mulig d er et nødvendig onde.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 he he, ja han bøtter nedpå =P =) god å spise =) Men han er veldig liten, så det gjør ingenting.. har vært skikkelig småspist han og, frem til ca et halvt år siden.. =)
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2008 For min gutt så snudde det da han var rundt 22 mnd, han er 26 mnd nå. Syns liksom det ordnet seg da jekslene hans var ute, så mulig det var tennene han var plaget med.
Honningmelon Skrevet 6. desember 2008 #11 Skrevet 6. desember 2008 Din gutt spiser jo veldig bra. Jenta mi spiser for tiden ikke på langt nær så mye. Og jeg skjønner ikke helt at noen syns fire måltider er lite. Vi har ikke sjans til å få i ungene mer enn det, det rekker vi ikke, og da blir de heller ikke ordentlig sultne.
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2008 Ja, ikke sant, dagen strekker ikke til. Og når far i huset kommer hjem klokka fem er det naturlig å spise da. Må tom holde han oppe til åtte for å greie å få i ham kveldsmaten. Med noen små mellommåltider går det jo bra.
Gjest bissen Skrevet 6. desember 2008 #13 Skrevet 6. desember 2008 Tusen takk Fødemaskin:) Ja, det er tøft for mammahjertet nar barna ikke vil spise. Jenta mi liker rett og slett ikke mat, hun vil aldri sitte ved bordet sammen med oss feks, da hyler hun og blir sint. Så mamma lurer i mat mens hun leker og det tar mye energi. Jeg er ganske positiv til peg nå egentlig.. snuppa var veldig dysmatur da, 700 gram i uke 29, har mye med det å gjøre. Så herlig at det har løsnet for gutten din nå!! Jeg synes fire hovedmåltider er helt optimalt, jeg. Man har jo som regel noe lite til mellommåltid. Vi har en pendlepappa som er hjemme halv seks ( ofte senere, alltid tull med toget arrg), så det blir sene middager.
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2008 Forstår godt at du er positiv til peg om dere har holdt på med dette så lenge. En blir jo helt utmattet av å holde på med slik luremating. Her har TVn vært en redning i dårlige tider. Han blir helt oppslukt av Tvn og merker ikke at han spiser. Det ordner seg for jenta di, enten på den ene eller andre måten:)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Mina spiser mer om hun er i bhg enn hjemme merker jeg.. Frokost: 1 skive og litt frukt Lunsj: 2 skiver Frukt i bhg rundt 15 Middag: God posjon Kvelds; yoghurt og litt banan. Drikker kun vann.. Hun er ganske liten.. 81,5cm og 10,2
Gjest bissen Skrevet 7. desember 2008 #16 Skrevet 7. desember 2008 =) Jeg som synes jenta mi på 10,4 kg (83 cm) er diger:) Hun er jo så stor ift tvillingsøster på 7,8 kg.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Gutten min har alltid vært glad i mat.. På en vanlig dag spiser han ca: Frokost: 2 brødskiver, vann eller litt juice Lunsj: 2 brødskiver, vann Middag: 1 potet, litt kjøtt eller fisk og grønnsaker Kvelds: 2 brødskiver, litt juice I dag spiste han ekstra godt til middag, hele 6 fiskeboller, 1 stor potet og grønnsaker, skjønner ikke at det var plass til så mye i magen hans
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2008 #18 Skrevet 8. desember 2008 Hun er 2,5 år. Spiser forskjellige ting hver dag så kan ikke si akkurat hva hun spiser men dette er iallefall en typisk dag Frokost 0900, youhurt naturell med frokostblanding eller brød Mellommåltid 1000, Frukt Lunch 1130, vanligvis varmmat eller brød Middag 1430, varmmat Mellommåltid 1700 Kveldsmat 1900, grøt, yoghurt eller brød Varm melk hver kveld Drikker vann, juice og melk Hun er helt passe i størrelsen
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #19 Skrevet 10. desember 2008 Oscar spiser: 1 egg og 1 brødskive eller frokostmuffin rundt 08.30 lunsj- varm lunch i barnehagen middag- ofte middagsglass eller et par poteter, litt fisk, etc. liker ikke kjøtt eller kylling. en brødskive til kvelds. han er 94 cm og 14 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå