Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

Jeg fikk til min store overraskele avslag på assistert befrukting søknaden vår på Rikshospitalet. Prøvene var dessverre ikke normale, defor avslaget. Men hva er normalt ? Det sto det ingenting om..

Resultatene var som følger

Test dag 3

P-østradiol 0,21

FSH 13

LH 6,5

Test dag 9

P-østradiol 1,64 (for høy verdi)

FSH 15

LH 13

Er det noen som kan si noe om disse tallene.

Er alt håp ute for å bli gravid nå? Jeg blir 38 år om 3 uker...

Jeg har faktisk vært gravid 2 ganger siden desember ifjor, men dessverre mistet begge gangene. Jeg ble i september operert for en liten muskelknute i livmoren, kanskje dette har innvirkning på de dårlige resultatene?

Takknemlig for tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til det du spør om, men jeg synes du bør kreve en forklaring på hva dette betyr fra Rikshospitalet. Jeg ville ringt dem for å høre om en sykepleier kan svare på dette over telefon, eller be om en avtale.

Skrevet

Hei og takk for svar

Har prøvd å ringe flere ganger, men legen har ikke tid til å prate med meg. Fastlegen har heller ingen ledig time før jul. Jeg synes det er veldig dårlig av legen å skrive "prøvene er dessverre ikke normale" uten noe mer forklaring rundt dette.

Er litt fortvilet nå...

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Har du prøvd å snakke med en sykepleier? De har ofte lettere tilgang til å spørre en lege dersom de ikke vet svaret. De har telefontid 12- 14 hver dag.

Skrevet

Dette høyres veldig rart ut!! At du ikke har fått noen forklaring, mener jeg..!! Dersom du /dere har råd og mulighet vil det kanskje være en idè å ta kontakt med en privat klinikk? De kan si noe om resultatene og kanskje gi dere nytt håp? Eventuelt ta kontakt med et annet fertilitetssykehus?

Jeg håper det ordner seg... Tvi tvi..

Skrevet

takk og takk.

Sitter og leser om private klinikker nå... Ser ut til at det må bli løsningen.

De ringte faktisk tilbake fra rikshospitalet, jeg fikk samtaletime angående avslaget neste torsdag.

Så da var de ikke så ille der alikevel da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...