lillegull&knøttet *fødeklar* Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 han er 3 mnd i dag og hver gang jeg har han i fanget nekter han å ligge, han blir kjempesur....så prøver jeg sette han sånn at han lener seg mot magen min sånn at han ligger sitter, men da løfter han hode framover, for han vil liksom sitte enda mer oppreist...og når han blir sliten av å holde hodet sånn så blirr han sint igjen for da føler han tydligvis at han ikke sitter høyt nok. Og jeg har fått beskjed at så små babyer skal ikkje sitte pga at det kan plage han med ryggen senere.. aner ikke hva jeg skal gjøre, vippestolen kan han sitte i en stund men blir lei av det etter en stund og vil opp i fanget å få oppmerksomhet! og elsker å ha han i fanget, men har blitt et ork siden han bare vil sitte rett opp...noen andre som har det sånn?
kristinemf83 Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Har det på samme vis med min gutt. han blir 3 mnd om en uke. Han vil også sitte på fanget hele tiden(må selvsagt støtte ryggen opp). I løpet av den siste uken er han også blitt veldig ivrig på å skal stå på fanget mitt. han spenner skikkelig i fra når han sitter og gjør tydelige tegn til å vil stå. Når jeg da holder han opp slik at han får stå på fanget mitt med hjelp av hendene mine i ryggen sin er han skikkelig fornøyd. Flytter bena som om han skal gå bortover fanget og vil veldig gjerne hoppe på fanget. Synes også at dette er veldig tidlig, og prøver å begrense det, men da blir han illsint, og ikke fornøyd igjen før han får stå på nytt igjen. Han har i tillegg begynt å klø for tenner, så tror han er litt tidlig ute med mye.
LillyLilly Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Vi har det også såmm, men vår sønn er litt over 4mnd da! Men vi var på 4mnd kontroll tidligere i uken, med fysioterapeut og hun sa at å sitte på fanget med støtte gikk helt fint, det eneste du ikke skal gjøre er å pakke ungen inn i hjørnet på sofaen med masse puter og "lære" de å sitte sånn! Og fikk også beskjed om at de kunne stå på fanget litt, for de skal etterhvert lære seg å kjenne sin egen tyngde, men det var viktig å ikke holde på for mye, så vi lar han stå, men at vi holder han sånn at han bare så vidt står nedpå om du forstår på en måte! Ellers tror jeg det er veldi viktig å bare bruke sunn fornuft og ikke bli for opphengt i når ting skal skje i utviklingen til ungene, for alle er forskjellige!
lillegull&knøttet *fødeklar* Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2008 ja, du har helt rett i at mange har det med å henge seg opp i utviklingen til ungenen sine. Jeg bryr meg ikke om det, sønnene min finner selv ut når han vil gjøre ting, og han vil følge sin egen utvikling...syns bare det er artig å følge med alt som skjer med han:) i dag oppdaget vi at han holder på å få to tenner nede, kan so vidt kjenne det og ser to hvite ting som stikker opp av gommen nede:) så må tåle litt mer sutring nå en vanlig, men ikke sånn at det er uutholdelig!
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 min er 3,5 mnd og har vel sittet 1mnd..nekter å ligge...nå vil han helst stå... satte jeg han bakover så vippet han seg frem igjenn..
lille sprelle Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 så lenge han sitter på fanget ditt og har alle muligheter til å lene seg inntil deg+ at du støtter ham, så må det være greit. Har hatt det sånn selv. Det de advarer mot er at de sitter på matta, i stol osv. mao - på fanget greit, alle andre steder er fy til de setter seg opp selv. Helt umulig etterhvert imidlertid, men det er greit å ha det som utgangspunkt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå