Gå til innhold

Dere som har barn med astma og allergi,,kan dere hjelpe meg litt? vær så snill å se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 8 mnd, som var forkjølet for 2 1/2 mnd siden.

Hun har en hoste som sitter igjen ( den har blirr litt bedre) også er hun surklete i bringa. Værst på morningen, da hender det seg også at hun er stemmeløs, det varer ikke noe lenge. Ellers er hun mest surklete, det virker ikke som det plager henne noe.

Nå har legen gitt henne Ventoline, for å se omdet blir noe bedre, han mener at det ikke er astma, men heller allergi.

Hun har brukt ventoline i 2 1/2 dag nå, og jeg ser ingen effekt av det.

Hjelper ikke dette vil legen hennes se om det er hunden vår hun reagerer på. Må også ta med her at vi flyttet inn i nytt hus for 6 mnd siden.

Hvor lang tid tar det før Ventolinen begynner å virke?

Hva tror dere dette er?

Hva ville dere ha gjort?

Er så redd for at vi må gi bort hunden vår :( dere som har astma/ allergi barn, har dere hund? kjenner dere noen som har barn med astma/ allergi som har beholdt hunden?

Skrevet

Ventolin er hurtigvirkende anfallsmedisin, og du skulle sett effekt nå. Men når det er sagt har jeg aldri hatt noe som helst effekt av ventolin ved anfall (testet på sykehuset, så ikke bare innbildning), men dette er vis utrolig sjelden.

-Jeg ville fått testet dette med hunden snarest, selvom det er alle hundeeieres største marreritt må du finne ut om ungens sykdom skylles hunden.Jeg ville gjort dette UANSETT om du ser at ventolin har effekt! Jeg har både astma og allergi, mannen har allergi, og vi har hund, men viser det seg at lillegutt blir allergisk mot hunden er det ut med hunden, selvom det blir uttrolig trist (trener aktivt lydighet, og agility med hunden, og legger ned uttrolig mye arbeid med den). Gamling med egen helse er en ting, gamling med barnets helse er noe helt annet!

-Huset er vanskeligere å teste ut, men litt avhening av hva slags allergi det ev. er vil en uke i et annet hjem kunne vise resultater om det er noe i hjemmet hun reagerer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...