Gå til innhold

Har hodet til bebisen deres festet seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk samme beskjed på sist kontroll. Småtten ligger godt nede i bekkenet, men hodet er ikke festet. Var vel 33 + et eller annet på den kontrollen. Ny kontroll om noen dager - blir spennende å se om hodet er festet da. :) (Termin 7. jan.)

Og ja, fødselen kan starte uten at hodet er festet. Jeg synes det er betryggende om hodet fester seg i god tid før fødselen. Vil være mindre redd for at navlestrengen skal bli klemt av da. Dette vil jo uansett bli fulgt med på, men jeg har tenkt litt på det likevel...

Dere andre da? Mange januarhoder som er festet?

Her er hodet festet :) Har 29 dager igjen til termin og dette er nummer tre... Vil det si han kommer før? Håper på det siden jeg ligger i fare for å få svangerskapsforgiftning (førhøyetblodtrykk, protein i urinen og mye hevelse i kroppen). Blir spennende detter her......

Annonse

Kan dere kjenne at hodet fester seg på noen måte? Ekstra smerter i bekken eller noe? Jeg har nemlig våknet et par netter av at jeg har hatt veldig vondt i bekkenet.... lurt litt på hva det er. Det er ikke vanlig bekkenløsning-smerte for det har jeg innimellom når jeg har gått mye og det kjennes annerledes ut.

Jeg kjente ikke akkurat det øyeblikket han snudde seg (mulig det var om natten?), men jeg skjønte fort at han hadde gjort det. Plutselig begynte sparkene å komme øverst i magen, i steden for bare ned mot bekkenet, som de gjorde da han lå med hodet øverst. Fikk bekreftet hos lege etter noen dager at han hadde snudd seg.

Annonse

Jeg er 36+4 å hodet har ikke festet seg, ligger nedi bekkenet ja. Men rører seg og romstrerer for mye til at jeg tror det har festet seg. Skal på kontroll i morra så vi får se :-) Håper det har festet seg, så jeg slipper å legge meg ned hvis vannet går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...