Gå til innhold

Aaaaau!! Ørebetennelse.. Noen gode kjerringråd? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den verste smerten har lagt seg, men jeg er jo nærmest døv på begge ørene :P Liten vits i å kontakte legen, da det går over av seg selv, men noen råd om hvordan jeg kan bli frisk fortere taes imot med STOR takk :)

Skrevet

Om du ammer,og ammer enda, skal litt morsmelk i øret to-tre ganger om dagen være veldig bra. Hvis ikke husker jeg at moren min brukte å varme opp olje (rundt kroppstemp) å ha noen dråper olje innopå øret (olivenolje). Både olje og mm skal dempe betennelsen og gjøre at øret fortere blir friskt igjen. Ellers så vet jeg ikke om noe annet.

Skrevet

Høres akkurat ut som meg, men jeg har kun på et øre. Var hos legen i går og fikk noen dråper til å dryppe i øret. Knasker i tillegg smertestillende. Skjønner godt at barn skriker når de har ørebetennelse, det er jo kjempe vondt!

Har dessverre ikke så mange andre råd, men har du mulighet å heve senga i hodeenden?

Skrevet

Gå til legen med en gang så slipper du kansje å la det gå så langt at du jamrer som en fødene ku som jeg gjorde!!

Skrevet

Kutt opp løk, pakk det inn i et stoffstykke og legg det på øret. NB! Ikke gjør dette dersom trommhinna har sprukket!

Skrevet

Noe som den kansje har siden du renner fra begge ørene....kom deg til legen......seriøst!!

Skrevet

Sambo slet masse med ørebetennelse når han var liten.. Hårføner er hans tips.. Hold den mot øra.. Varmen smelter voksen(el no) og gjør att trykket i mellomgangen blir borte.. Er hvis det beste av alle triksene i følge han.. =)

Skrevet

Sønnen min hadde ørebetennelse og legen anbefalte nesedråper/spray. Man blir tett i hele systemet når man er forkjølet og har ørebetennelse, så å skylle/spraye nesen vil hjelpe på.

Evt, kjøp et "nesehorn", slik du blander salt og vann i, skyll nesen regenmessig. Det kan du også bruke så ofte du måtte ønske i motsetning til nesespray som ikke er saltvannsløsning.

Skrevet

Forresten, dersom trommehinnen sprekker går den verste smerten bort. Da vil man miste hørselen på det øret den er sprukket i, og man skal gå til lege 5-6 uker etter den er sprukket for å sjekke at den er grodd fint. Man trenger ikke løpe med en gang den sprekker.

Hilsen NN 13:55

Skrevet

Du skal bestille deg legetime, ingenting annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...