M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Vår lille snuppe på ett år spiser slik: grøt om morgenen mat i barnhagen (noen ganger grøt, noen ganger brød... el) matpakke i barnehagen (2 brødskiver uten skorpe) middag (glass eller hjemmelaget i ca like stor posjon som et glass) kveldsgrøt Noen dager føler jeg at det er litt mye mat, men hun er jo sulten, og har god appetitt.... vi stapper jo ikke i henne maten hvis hun ikke orker alt.... Hva er vanlig i ettårsalderen? Er dette mye? :-)
Barbafin Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Synes ikke det høres mye ut, og spesielt ikke hvis hun er sulten. Småen vår på 13 mnd spiser skive om morgenen grøt, fruktmos og litt yoghurt melk En eller to skiver middag (glass eller samme som oss) kveldsgrøt Synes du skal la henne styre hvor mye mat hun vil ha. :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Syns ikke det høred mye ut jeg, de styrer jo selv hvor mye de orker. Her er det grøt om morgenen 2stk skiver til lunsj og melk frukt som mellommåltid middag tilsvarende ett glass grøt om kvelden og melk Så lenge barnet ditt legger på seg normalt, ikke for lite og ikke for mye, er det jo bare bra :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Jeg synes ikke det høres mye ut, men jeg gir ikke så mange grøtmåltid per dag. Min spiste mer enn et middagsglass da han var 1 år. Har aldri gitt glass, men han spiser ganske store porsjoner. Ubegrenset med grønnsaker i allefall, så jeg er usikker på hvor mye han spiser. Ellers spiser han et grøtmåltid/par skiver 2 ganger per dag og en del frukt og grønnsaker. Når han er i barnehagen så spiser han frokost og lunsj der. Et lite mellommåltid når han kommer hjem, litt frukt før middag og så i seng.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Heldig dere som har barn med appetitt )) NYT DET!!! Må si jeg blir litt misunnelig, for jeg har en mini som aldri har vært glad i mat
Sistah*G07*J09* Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 mini her spiser: 4-5brødskiver, 1yoghurt og 1 banan i løpet av bhg-dagen. vanlig middag + noen ganger 1 yoghurt til dessert og 1porsjon grøt til kvelds synes dette er akkurat passe, han sitter jo ikke akkurat så mye i ro, så trenger jo en del energi
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 syntes ikke det høres så veldig mye ut.. smuppa spiser: 1skive til frokost + melk litt skive eller grøt til frokost i barnehagen+vann skive eller grøt til lunsj + vann som regel 1/2 middagsglass eller tilsvarende mengde i vanlig mat. noen ganger mer + utblandet baby juice 1 skive eller en skål grøt til kvelds + melk hun e 15mnd men har alltid vært litt småspist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå