Gå til innhold

Poden min vil ikke på potta/do mer. Tisser heller på seg. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte så forsiktig for noen uker siden, og det gikk kjempefint. Han har egentlig vært klar for det lenge, men vi ville ikke presse han siden vi så at han ble litt stresset av det. Så en dag var han klar, og det gikk over all forventning! Hadde omtrent ingen uhell, ikke en gang om natta :)

MEN... i barnehagen derimot, der nekter han å gå på potta eller toalettet. Enten holder han seg til han tisser på seg, eller så passer han på å tisse hvis de tar på han bleie når de skal gå tur eller hvile. De har prøvd alle metoder, oppmuntret og fristet med klistremerker ++ Men han nekter helt.

Så de tar på han bleie innimellom i bhg så ikke han skal gå og holde seg.

Nå har dette plutselig begynt hjemme også... En dag fant han bare ut at han ville ikke på do mer. Hvis jeg spør sier han alltid nei, enda han må så veldig at han tripper rundt omkring.

HVA kan jeg gjøre for å få han til å gå på do igjen?? Hvis jeg prøver å ta han med inn der får han et av de berømte trassanfallene sine, og jeg føler det blir helt feil å tvinge han på do. Da blir det jo en negativ ting.

Og jeg prøver å ikke mase for mye på han, men da virker det som han blåser i det og lar det komme i buksa...

Jeg tenker to ting.. Det ene kan være at han er så opptatt med det han holder på med, at han ikke vil avbryte det for å gå på do..

Og det andre er at han er inni en liten sjalusifase ang lillebroren på snart 8 mnd. Jeg merker at han gjerne vil være baby innimellom, og noen ganger er han opptatt av det at lillebror får bleie og ikke han..

Huff, synes dette er så vanskelig.. Vil så gjerne få han til å gå på do igjen, men vil jo ikke presse han heller.

Noen som har noen gode råd til meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...