anibe Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Har ei jente på 6 mndr som av og til tidligere har fått mme/mm på flaske (et par måneder siden sist), fullammer ellers. Skal på julebord i kveld og ved "flasketesting" i går var det full streik og grimaser bare hun så flaska. Har forsøkt 3 ulike munnstykker i ulik størrelse, og flasker med både mm og mme, men fullstendig håpløst å få i henne noe. Noen som har vært borti lignende? Er det vil-ikke-at-mamma-skal-på-julebord-trass?!?! ;o(
KarinB Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 har du prøvd forskjellige merker på flaskene. ikke alle som vil ha avent sine flasker. Jeg kjenner ei som prøvde alle mulige flaskemerker, og tilslutt fant hun eiflaske som småen ville ta. Da spiste hun som bare det. Hvis det er veldig viktig for deg at den lille tar flasken, så ta deg en tur rundt på butikkene og kjøp noen forskjellige flasker og prøv deg frem, eventuell lån av noen som har for det kan jo bli en tanke dyrt. Vet mange babyer som bare vil ha mam sin flasker faktisk. Hørte også om ei som satt i over en time for å få babyen til å ta flasken, og tilslutt tok hun den. Rimelig slitsomt:) Lykke til!
Tante Gustava Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Mini her vil ikke ha flaske, jeg har gitt opp å forsøke. Men tar gladelig imot utpumpet mm hvis han får det på skje. Verdt et forsøk? Evt tutkopp spm også er populært her i gården (selv om den er mest til å tygge på og søle med )
Vinden blåser Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 hun kan også få melk servert i kopp, målebeger, via tskje eller i tutkopp.. trenger ikke nødvendigvis være flaske
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 begge mine to første var sånn. tok flaska første gangene, men så gikk det 1mnd til neste gang og da var det gjort.. Så nå har jeg med hensikt gitt lillegutt flaske jevnt så han ikke begynner å nekte.
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Henger meg på rådet om å prøve tutkopp jeg! Det var redningen for oss ihvertfall. Mini nektet flaske, samme hvilke merker jeg prøvde. Så prøvde jeg tutkopp da han var 5-6 mnd, og etter litt øvelse gikk det veldig fint. Blir litt mye søl og sånn, men får ihvertfall i seg litt mm/mme. Prøvde også å gi på skje, gikk greit etterhvert det også, men tok så mye lenger tid enn tutkoppen. Etter han fiksa tutkoppen, da tok han flaska Lykke til!
anibe Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2008 Hjertelig takk for alle forslag - da er det fram med tutkoppen!!! ;o)
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 det var det som ble løsninga mi også. tutkopp som rant av seg selv..litt søl ibegynnelsen, men så forstod de poenget med den..Men er jo like greit tutkopp igrunn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå