Gjest Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 hva er deres grense på at de ikke kan sove ute?
Zitro Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 -10 kanskje? Blir jo ikke så kaldt inni vogna uansett, men jeg tror jeg hadde satt grensa der. Men så er det forskjell på en på 4 uker og ei på 10 mnd også da....
LillyLilly Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg vil si det kommer litt ann på hvor i landet du bor, for her i Bergen har jeg ikke noe problem med å la han ligge ute i vognen når det er ganske kalde, for det er en helt annen kulde enn på for eksempel på østlandet der det er en utrolig tørr og skikkelig kald kulde, om du forstår meg! Men om du har en god vinter/dun/skin pose i vognen og gode klær på så skal ikke ungen din fryse! Ull er gull!!
3småtroll♥ Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Som de skriver over her så er det jo "bare" å ha på nok klær. MEN jeg lar ikke lillemann på 7mnd ligge ute hvis det er kaldere enn -10 grader. Det er det barnehager går ut fra også. Når det er kaldere enn minus 10 får hverfall de minste problemer med å puste. De er tross alt mye mindre enn oss voksne og de små kroppene klarer ikke å verme luften like godt som oss. Så du burde gå ut fra minus 10 grader som max (eller minus temperatur da)
Sunniva78 har to små Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 -10 har jeg som grense. Men angående det med hvor man bor i landet, så er -10 mye kaldere langs kysten, enn i innlandet. Lufta er fuktigere, og dermed også kaldere.Tørrere luft er "bedre".
A og G Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 her så går jeg ut i fra ca minus 15. hun er 4 mnd. Hører mange sier 10 minus, men da ville ikke min lille jente fått sove ute i det hele tatt i løpet av vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå