Gå til innhold

8mnd'er - hvor ofte ammer dere? sover de hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 8mnd'er- spiser 4måltider pr dag(skive-grøt-middag og grøt).

Han ammer til alle måltider(om han vil ha)+blir tilbudt vann(noe han ikke er glad i).

I tillegg våkner han hele natten(5-10g..)..og får da enten kos på fanget eller pupp for å sove igjen(han søker etter puppen de gangene han vil ha den om natta.

Hvordan få ham til å sove hele natta? Trenger han pupp da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får mm ca. 4 ganger på dagen og 2 til 4 ganger på natten. Vi tenkte å prøve å kutte ned på dette nå i julen når mannen også har fri.

Blir ganske sliten av nattevåken og jenta mi tar ikke smokk heller.

De skal egentlig ikke trenge mat på natten når de spiser fast mat flere ganger på dagen.Men jJeg syns dette er vannskelig å nekte henne det

Skrevet
Jenta mi ammer ca 2-3 ganger i løpet av dagen, men fra jeg legger henne kl 19 til neste morgen våkner hun nesten hver time så jeg ammer 8-10 g. Det eneste som får henne til å sove er pupp. Det er nok bare for kosen sin skyld hun gjør dette, siden hun får grøt,banan,middag,grøt iløpet av dagen. Men det har blitt en uvane, fram til hun var 6.mnd har hun sovet hele natten uten pupp. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å sove en hel natt uten, klarer ikke å la henne ligge å skrike heller. Lurer også på hvordan jeg skal få henne til å sove hele natten.
Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg som har dette "problemet".

Men er det noen som har råd til oss??

Skrevet

Glemte å si at mini her heller ikke tar smokk(gjorde det fra 4-6 1/2 månede gammel bare. Han sovner av seg selv uten smokk om kvelden.

Skrevet

Hun får etter nattavvenning 4 fulle måltider med mm og 3 fulle med fast mat om dagen.

Vi nattavvente for en uke siden. Frøkna er 8 mnd nå. Hun spiste to grøtmåltider om dagen før vi avvente og 3 etter avvenning. Hun har også bare sover 1-3 timer om gangen før vi avvente. Men fjerde natta uten pupp var hun kun våknen fra 2300-2330 og resten så sov hun!! Men selvsagt så ble hun dårlig og de siste nettene har hun våkna MYE igjen, men mat får hun ikke lenger på natta.

Så mitt råd er å nattavvenne, det skal han få nok fast føde til nå.

Skrevet

Trenger ikke mat natta når han får så mye om dagen.

Jenta her spiser grøt til frokost, morsmelk til lunsj(snart brød), middag og grøt til kvelds. I tillegg får hun mm morgen og kveld. INgenting natta. Hun er litt over 7 mnd.

Bare å starte nattavvenninga. Går nok bedre enn du tror. Du har iallefall alle muligheter for å redusere til et par ganger natta, istedenfor 10!

Skrevet

Får 2 grøtmåltider+ litt fruktmos hver dag. Får pupp til de måltidene. Resten av måltidene er pupp.

Sover som regel fra 8 om kvelden til 6 om morgnen.

Har ikke gjort noe spesielt for å få det til.

Dersom hun våkner mindre enn 6 timer siden mat om natten, får hun kos og ikke noe mer med mindre vi merker at hun er sulten. Går det lengre tid, så får hun et puppemåltid eller flaske fra pappaen.

8,5 mnd.

Skrevet

Hei,

sånn er det hos oss også. Prøv fx denne metoden www.sovecouch.dk

Det er vi i gang med nå og ser på 2.dagen resultater..

Lykke til

Skrevet

Gutten min er snart 8 mnd og han spiser mm om morgenen, grøt til frokost, litt hjemmelaget mat og bærmos til middag og kanskje litt grøt igjen til kvelden. Han er veldig glad i mat og veldig glad i pupp!

Han regulerer ammingen helt selv så det er jo vedlig varierende hvor mye han mm han får i løpet av en dag. Han greier å være uten i en del timer nå. Jeg ammer han ofte i søvn(noe som kasnkej er litt dumt...hehe) og han våkner fort en 2-4 ganger på natta. Når på natta det er aneeeeer jeg ikke for jeg er helt i ørska. Men vi sover ofte til kl elleve!!! Og det er deilig!

Skrevet

Vesla her spiser 4 måltider om dagen og får pupp før 3 av dem. Får også pupp morgen og kveld. Får ikke i henne vann, men tilbyr så ofte som mulig. Hun sover fra kl.19 - 09 uten mat. Hun avvente seg selv når vi begynte med fast føde rundt 6 mnd. Før det spiste hun 1 gang på natten. 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...