Gå til innhold

Facebook gruppe!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vel, hvis du ikke ser det selv, har ikke jeg tenkt til å ødelegge morroa. Hver sin lyst!

Men enhver som tenker seg litt om kan vel se både personlige farer og store samfunnsmessige ringvirkninger av det opplegget der.

Tidligere har informasjon om befolkningens lyster og begjær vært skjult for de som ønsker å proffitere på det, i dag er det bare å gå på facebook. Det er en ny maktæra vi er inne i.

Det er langt fra det maktsystemet man hadde i Frankrike på 1700 tallet rett før revolusjonen, hvor kongefamilien ikke ante noe om folkets oppvigleri, til dagens samfunn, hvor en hver ny trend og forsøk på motmakt avløses av en reklamekampanje, være seg enten fra populistiske politikere eller det private næringsliv.

Vi går inn i dumskapen og apatien med naive blikk. Historien vil dømme oss. Men å påpeke at vi er inne i en ny æra av kontroll må da anses som en edruelig påstand.

Om man går på innstillinger kan man velge hvem som kan snike på din side, og man trenger ikke legge ut personlige opplysninger som mail, tlf, fødsels OG personnr.. heller ikke fult navn. Man må jo bare huske på å slette alle detaljer og bilder før man sletter profilen sin der, da skal det være trygt? Eller har jeg hørt feil?

Kjempe kjekt å se ansikter på personer man treffer her inne.. Du som sier det er farlig med facebook.. Javel, så ikke meld de inn da- og hold kjeft! Vi synes facebok er gøy.. La oss nå få ha egne meninger da!

Fornøyd med gruppa jeg, Maags ..;-)

Annonse

Vel, det er alltid like underholdende når noen ber andre holde kjeft (altså ikke ha meninger) med argumentasjonen "la oss nå få ha egne meninger".

Hehe. Synes det var et kjekt innspil om facebook over her jeg. Det er en ny samfunnstruktur ja visst, men jeg tror ikke facebook er det verste.

Google er nok mye verre. Der registreres jo alle søk man gjør. På g-mail vil du etter å ha sendt mailer om visse emner straks få opp reklamer INNE på mailen, som står i forhold til de ordene du skrev i mailen.

Type: du sender mail til famlien om graviditet, ett minutt etter er alle reklamene på sida orientert rundt det å være gravid. Skirver du en mail om bryllup, skifter rekamene til å handle om bryllup. DET er skumle greier det.

Men, så er vi jo alle inne på Barn i magen da, inklusiv anonym over! Det er vel samme ulla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...