glimt_i_magen Skrevet 4. desember 2008 #1 Del Skrevet 4. desember 2008 Er det kanskje ikke spark, men bevegelse? De er jo sykt lange, blitt!!! 14 cm og hodet har tverrmål på 3 cm! Det kjennes ut som den beveger på seg, snur seg eller noe... Men det kan jo være et spark. Kjenner det foran på magen, under navelen. Jeg aner ikke hvor den ligger, men det var der jordmora fant puls. I går trykte jeg ned, og da kjente jeg også noe snubeveglser.. Åååh, jeg gleder meg sånn til spark, da kan jeg fokusere på noe annet. Jeg skal bli så glad når jeg kjenner ordentlige spark! Håper jeg slipper å vente til uke 24, men at de kommer 13 desember (uke 18), som det står på babyverden at jeg kan kjenne spark. Jeg er lei av å jukse meg til spark- men jeg vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter... spark nr 1: dult tilbake i handa spark nr 2: boble da katta lå magen min spark nr 3: Jeg satt bøyd over med magen pressa mot låra (ja, jeg har stor mage med fett:p, og det bare vokser og vokser:|), og da kjente jeg en liten protest i venstresida bevegelse 1: en liten kropp som svaia under handa mi bevegelse nr 2: Lå bakover og slappet av, og kjente det bevegde seg. helt annerledes enn luft ol. Jeg skjønner ingen ting, men det er herlig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139231199-enda-ett-hvordan-kjennes-egentlig-spark-ut-i-uke-16/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
to_tette? Skrevet 6. desember 2008 #2 Del Skrevet 6. desember 2008 jeg synes det kjennes som kraftig hjertebank, i magen. Kjenner det best når den sparker mot siden av magen min. Når den sparker "nedover" kjennes det ut som små støt på en måte... vanskelig å beskrive, men jeg vet hva jeg kjenner (i motsetning til første svangerskap da jeg ikke kjente liv før uke 23!) Og noen ganger kjenner jeg at den snur seg i magen, og det kan jeg ikke beskrive på noen annen måte, kjenner at alt vender seg der inne. jeg fikk ihvertfall ikke fokusert så mye mer på noe annet da jeg begynte å kjenne spark i første svangerskap, da ble jeg jo så opptatt av om jeg kjente "Nok" liv hele tiden... Men det er herlig å kjenne liv i magen, fantastisk følelse! Du har jo kjent det noen ganger allerede da Er i uke 18 nå, 3 uker siden jeg kjente noe først, men det kan fortsatt gå lang tid mellom hver gang... Har du forresten "funnet noe" med babywatcheren? (var ikke det deg??) er mulig "jentepulsen" stemmer hos meg, fikk beskjed på UL om at de trodde det var jente, men kunne ikke si det for sikkert altså Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139231199-enda-ett-hvordan-kjennes-egentlig-spark-ut-i-uke-16/#findComment-139242583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glimt_i_magen Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 7. desember 2008 Ja, jeg har også kjent sånn hjertebank i magen, men noen ganger er det ikke lik pulsen min. Jeg synes det er vanskelig å kjenne. Kjente en ål i magen 3 dager på rad, men nå har jeg ikke kjent på noen dager... Men jeg kjenner det vokser, så jeg trøster meg med det. Sist jeg sku til ultralyd fikk jeg skikkelig panikk fordi jeg mista alle symptomene (stakkars meg, var ikke kvalm lenger )... Jeg må bare skjerpe meg, det er ikke noe galt selv om jeg ikke kjenner spark i uke 17! (3 dager til ul). Jeg tror rett og slett magen min er for tjukk for å høre hjerteyden,.. for jeg strever skikkelig med det. Hadde du puls på 145 og får kanskje jente? Jaja, vi får se hva som skjer på min ul... Har en liten følelse av at jeg ikke får vite det... men da tar det ikke så lang tid til jeg har bestilt 3D, så det gjør kanskje ikke noe. Om jeg får se at alle lemmer har det bra, så skal jeg være fornøyd. Og få et bedre bilde av profilen og nesa til bebisen... Tror jeg tar ut batteriet av babyw. og venter noen uker til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139231199-enda-ett-hvordan-kjennes-egentlig-spark-ut-i-uke-16/#findComment-139246493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to_tette? Skrevet 7. desember 2008 #4 Del Skrevet 7. desember 2008 det går mange dager mellom hver gang jeg kjenner noe! det er litt kjedelig, for da begynner jeg jo å lure hver gang, selv om jeg vet at det er vanlig å ikke kjenne så ofte så tidlig... forrige gang kjente jeg ikke liv før uke 23.. (men da var det kraftig) ja, pulsen var rundt 145 de to gangene jeg har brukt babywatcheren, og på UL så de -kanskje- at det var jente. Får se hva de sier på 3D i januar Alt var normalt heldigvis, det er jo selvfølgelig hovedsaken! (både to armer, to bein og lillehjerne... synes det er litt dumt at det står at man kan bruke babywatcheren fra uke 12, mange som blir bekymret når de ikke finner pulsen... jeg var jo hos både lege og jordmor i uke 14 forrige svangerskap, og ingen av de klarte å finne hjertelyden! (jordmor sendte meg heldigvis til UL da, så fikk jeg se at hjertet slo!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139231199-enda-ett-hvordan-kjennes-egentlig-spark-ut-i-uke-16/#findComment-139248273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå