Gå til innhold

Øyekatar 5 mnd gammel hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern vår på 5 mnd har gul guff som kommer fra øynene og om morran er øya helt grodd igjen... Nå er det tydelig at det klør eller svir i øynene hennes.. Noen som har vært borti dette med så små barn ?

Vi tenker vi kommer til å kontakte legen i morra tidlig er det riktig tenkt ? Har lite greie på dette her...

Skrevet

De hadde jenten vår og.

Fikk beskjed av legen koke vann og tørke forsiktig. 3-5 ganger om dagen. Fikk beskje at siden hun var så liten ga de ikke noe på resept til henne.

Skrevet

Kok vann og vask/tørk øyet med en myk bomullsklut. Tørk fra ytterkant og innover mot nesa.

Gjør dette hver gang det er noe på øyet.

Linus sliter med det samme nå, men mandag var jeg til lege å fikk øyedråper. Da hadde vi holdt på i 3 uker. Han har halsbetennelse og er forkjølet i tillegg.

Tidligere med trekk på øyet har vi bare tørket som jeg beskreiv øverst.

Skrevet

takk takk, nå har ho våknet 2 ganger allerede og hylskriker og gnir seg i øynene... nå siste gangen åpnet ho ikke øynene i det hele tatt, men det ser ut som ho prøver... men det er mørkt på soverommet og jeg vil ikke skru på lyset for da vekker jeg ho så ho ikke sovner igjen... ho roer seg med en gang ho får puppen ... men er det da ingen vits å ta kontakt med lege i morra ? Huff syns så synd på ho... kan nok bli en lang natt dette her !

Skrevet

Null problem med øyedråper til så små!! Gå til legen og få det i dag! Går fint å koke vann og vaske så lenge de er mindre plaget, men med så mye plager er det ingen tvil om at hun trenger behandling!

Hilsen øyelege:-)

Skrevet

Jenta vår på 5 mnd har også øyekatarr nå. Vi hadde akkurat vært gjennom en runde med storesøster og meg, og merket at det var på gang igjen med oss også, så vi fikk resept på øyedråper med en gang. Nå drypper vi alle sammen

Skrevet

Tydelig at det er forskjell på leger, for minsten her fikk første respet da han var 5 dager gammel... Var av og på med antibiotikasalve de to første månedene. Hjalp ingenting med verken saltvann eller morsmelk her.

Skrevet

jenta mi fikk det da hun var 6 uker. Fikk resept på antibiotika til legen, og det ga seg etter 1 ukes tid.

Skrevet

Nå har vi vært hos legen å fått øyekrem, da blir det nok bedre :) Men legen kunne fortelle at det vistnok bare er tull at øyekatar er så smittsomt som mange tror. Det er det ikke, og igrunn er det ikke noe farlig og det er skjelden man MÅ ha behandling for det. Men som han sa: Det er kjekt å ha sånn krem liggende hjemme, det lindrer kløen og svien litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...