Gjest Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 er dette ørebetennelse? Hun har vært veldig slapp de siste dagene, men i dag virket hun helt fin for første gang på leeenge... Men det stinker sånn fra det ene øret hennes.. Forrige uke kikket barnelegen henne i ørene, men så ingenting for de var helt tette av ørevoks... (Holder meg til å fjerne det som ligger i kantene, er livredd for å skade henne..!)
Poteto Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 eg tror det kan være det. syns du kan ringe til legevakten. i tilfelle hun får vondt litt senere..
SuperGlad Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 høres ut som om trommehinna har sprukket. Det er ingenting å gjøre med, bare vask med en bomullsdott med vann i ytre øret ( ikke noe innover) hvis det samler seg. Renner det i flere dager bør du ta kontakt med lege for antibiotika eller henvisning til ørelege for dråper.
brooklyn Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 vi hadde det sånn, blank til litt gul-aktig væske som rant fra øret til lillemann. Tok han med på legevakten for sikkerhetsskyld, det var trommehinnen som var sprukket (de kunne ikke se det, for mye puss), men jeg skulle bare tørke og tørke. Det tok ca 3 uker før alt var borte. Han skal på 6 mnd kontroll på hs neste uke, da skal legen sjekke øret hans. Det luktet ikke noe godt, men legen sa at så lenge jeg ikke kunne kjenne lukten fra andre siden av rommet, så var det ikke noe problem.
~Afrodisiac~ Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Synes du bør ringe legen imorgen tidlig! Det er fredag og siste sjanse før helgen også, så slipper dere legevakten. Viktig å ta sånne ting på alvor. En liten jente jeg kjenner har måttet gå jevnlig til lege de siste årene og det var lenge usikkert om hun kanskje hadde permanent hørselsade, fordi foreldrene hennes rett og slett ikke tok en ørebetennelse hun haddde fått "på alvor". Så heller sjekke en gang for mye enn en for lite! (Mener ikke å skremme nå altså)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Er nok oerebetennelse, ja. Man boer kontkte lege om det væsker i mer enn 24 timer. Så du kan jo se an å hoere med legen hennes i morgen om det vedvarer. Er ikke så mye annet å gjoere enn det SuperGlad sier, å rense forsiktig med en våt bomullsdott. Det stemmer at det kan gi hoerselskader, men det er hvis barnet går med dette i lengre tid. Mange barn får innlagt dren i oerene om de de går med væske i mellomøret i noen måneder.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Datteren min hadde det også for ett års tid siden.fikk beskjed av legen å passe på at hun ikke fikk vann ved ørene.så å f.eks vaske håret ble litt komplisert.ville ringt legen imorra jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå