Gå til innhold

Når kan man dra til Jordmor å høre hjertet?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som vet når man kan dra til jordmoren å høre hjertelyden? Trr jeg har lest at man ikke kan HØRE den før i uke 12. tror hun bruker et el.annet å bare lytter å setter på en slags "høytaler" så jeg kan høre selv, men har ikke peiling altså...noen som vet?

Fortsetter under...

du kan høre det fra man er 12 uker på vei, men noen blir 13 - 14 og 15 uker på vei før man kan høre det, er litt forskjellig på personer :)

Jeg er 11 uker og var hos legen i dag, vi kunne ikke høre det. sist gang fikk jeg høre hjertet i uke 17 :)

Ja det er litt forskjellig når man kan høre hjerte. Denne gangen fikk jeg høre når jeg var på kontroll i uke 12...men sist så hørte jeg det mye senere.

Du skal sikkert på kontroll snart og da kommer nok jordmor/lege til å lytte etter det.

Heisann...

Jeg var hos jordmor i dag og spurte om hun kunne høre etter hjertelyd. Hun sa at hun kun gjorde det dersom jeg lovte å ikke bli bekymret dersom hun IKKE fant lyden. Siden babyen er så liten, og det er så tidlig er det ofte vanskelig å finne hjertelyd. MEN hun fant den så vidt, men ikke nok til at hun kunne måle slagene - men hun bekreftet et hjerte som slo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...