Gå til innhold

18 mnd og fjerning av polypper og mandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå trenger jeg litt info og råd fra deres kloke hoder.

Gullungen er 18mnd og veier kun 9kg, vektkurven hans har flatet ut siden i sommer. Han spiser nesten ingenting! Han har hatt 3 halsbetennelser, 3 ørebetennelser og 1 luftveisinfeksjon siden 1. september (barnehagestart), og har hatt pustestopp hver natt siden fødsel.

Idag fikk var vi hos ØNH-spesialist og fikk vite at han har veldig store polypper og mandler. (Han kunne faktisk se polyppene da gutten gapte!) Legen tilbød oss å fjerne polyppene allerede til uken, men rådet oss å vente til en ny kontroll om 3-4mnd. Vi skal selvfølgelig vente.

Har noen av barna deres fjernet polypper/mandler så tidlig? Hvordan foregår opreasjonen? (narkose/intubering/instrumenter osv.) Hvordan var resultatet? (mindre syke? bedre matlyst? Smerter? Ingen effekt?) Jeg syns han er veldig ung... Har dere noen mening om alder?

Håper på mange svar, er usikker!

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Vi fjernet mandler og polypper og fikk satt inn dren for snart 2 uker siden på våt 20 mnd gamle gull.

Fikk også satt inn dren.

Grunn til at å ta det så tidlig er:

-puster lettere

-bedre matlyst

-språk/hørsel

-mindre betennelser.

Vet dette fra første barn, men ser at gullet har det bedre nå.

Hermer etter flere ord og spiser brød igjen.

Bedring!

Narkosen er ikke artig for oss foreldre...

Heller ikke når de våkner opp, MEN på kvelden var alt mye bedre, etter ca 4-5 lollipop...

Angrer ikke, men hør hva legen har å si!

De har vært med på dette før, spør om fordeler og ulemper.

Ble kanskje ikke klokere, men lykke til iallefall!!

Skrevet

Jeg har akkurat det samme med sønnen min nå, venter på ny kontroll på et sykehus, for å se om det kan vente til han har blitt litt eldre.

Mitt største håp er at han OG jeg skal kunne sove en hel natt igjennom og at han skal slippe å være så mye syk... :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Her fant jeg endelig noen å spørre :-) Stina har polypp i nesen, er 14 måneder og 9.5 kilo. Hun har vært konstant forkjølet og snørrete stort sett hele livet....men verre selvfølgelig etter vi startet i barnehagen. Vi fikk beskjed om å vente til hun var 10 kilo pga narkosen, måtte ikke dere det????????? Jeg skal ha nummer to i februar, og det hadde vært så fint om hun kunne få en god natts søvn uten pustevansker før minsten kom i tillegg...... RÅD???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...