Gjest Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 ... født 3 uker for tidlig. Han ser til alle kanter og får verken blikkontakt eller han følger en leke. Han smiler uoppfordret, men ikke til menenesker. I tillegg har han en favorittside med hodet og det er vansklelig å få han til å ligge på motsatt side. Men han er kjempe sterk i mageleie og løfter hodet som bare det. Bør jeg begynne å bli bekymret, eller kan jeg ta det med ro.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Jenta vår er også 7 uker, og er født to uker før tida. Hun fester blikket og følger leken, samt at hun smiler masse til oss! Smile har hun gjort i flere uker allerede, også har hun såvidt begynt å "prate" litt; na na og oooh=) Men antar at alle barn er forskjellige, selv begynte ikke jeg å prate skikkelig før jeg var nærmere tre år, og jeg er helt normal og oppegående;)
Puddingmama Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Vår pjokk var også født tre uker og bittelitt treg i starten som din, men nå er han 10 måneder og superkvikk. Så, det kan nok ha noe med å være tidlig født å gjøre. Vår hadde også problemer med favorittside og veldig sterk rygg,men det i kombinasjon med fordøyelsesproblemer og mye uro i kroppen, så vi gikk til osteopat som fant en overstrekk i nakken hans. Den var roten til alt ondt her, men det var som sagt mange flere problemer enn bare en favoritt side..
MaybeAgain Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Jeg ville ikke bekymret meg så mye ) Vår første var og treg m å smile. Tror hun var 7-8 uker før hun smilte i det hele tatt. Det m å feste blikket husker jeg ikke, men tror det kom noen uker før. I dag er hun 16 mnd og superaktiv og kjernesunn! Vår nr 2 smilte da hun var 2 uker og festet blikket like tidlig. Hun er nå 4 mnd. Så det varierer så veldig fra barn til barn - ville ikke tenkt for mye på det enda.
*LilleTroll + spira Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Når det gjelder favorittside på hodet kan du jo ta det opp med helsestasjonen evnt fysioterapeut. Vet ikke om det er noe man tenker på når de er så små, men etter hvert kan det være lurt å stimulere han til å skifte side innimellom. Jenta vår hadde og favorittside, noe som resulterte i litt avflatet hode. Det har vi mer eller mindre fått rettet opp i. Hun hadde forresten favorittside pga en liten låsning i øvre nakkehvirvel. Er ikke uvanlig at bebiser får låsninger etter en strabasiøs ferd under fødselen. Vi gikk til manuellterapeut med tuppa. Jeg er ingen ekspert altså, så trenger ikke være sånn for din baby, men jeg ville hørt. Forøvrig har vel alle en favorittstilling/side når de sover..?! Du kan jo nevne blikkontakt til helsestasjonen og, om ikke annet enn for å få beroliget deg selv. Bebisene er jo så forskjellige i utvikling. Jenta mi holdt blikket godt da hun var 7 uker, men var derimot ikke så sterk i nakken som gutten din tydeligvis er - hun kunne ikke fordra å ligge på magen. Ble langt dette
Meg og mine. Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Hei. Jeg ville gått til manuell terapaut med nakken hans. Det gjorde jeg med datteren min og det forandret alt med henne. Det er bare noen få behandlinger som skal til og det er gratis. At han er født 3 uker for tidlig har ingenting og si, han er ikke regnet som prematur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå