Gå til innhold

HVORDAN klarer dere SÅ høye leiepriser??? Skjønner ikke hvordan jeg skal greie dette....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten samme som på Aleneforeldredebatten..

Er midt oppi et brudd, og det er jeg som skal flytte ut. Vi har hatt en veldig gunstig leieavtale, så jeg er ganske grønn på hvordan det reelle boligmarkedet ser ut..

Når jeg nå leter på Finn må jeg jo opp i minst 8500 for det jeg trenger til meg og jenta mi. Hvordan i all verden skal jeg klare det?? Jeg er student, og vi har bestemt oss for 50/50, så..... Dere som er aleneforeldre der ute; hvordan klarer dere det???????? Hvor mye betalere dere egentlig for å bo, og hvor mye har dere igjen da??

Regnestykket går ikke på laaangt nær opp:( Ser mørkt ut dette.....

Skrevet

Finnes det studentboliger der du bor? Jeg ville i så fall tatt kontakt med samskipnaden. Du har sikkert også rett til bostøtte.

Skrevet

Du kan få toroms studentleilighet til rundt 5000 (+ litt til.) I allefall er det slik i Oslo. Ville undersøkt muligheten, i alle fall. Disse leilighetene er inkl strøm og internett, så det er en ganske god pris :)

Lykke til, er sikkert ikke lett for deg :klem:

Skrevet

Søk om bostøtte! På www.husbanken.no har de støttekalkulator slik at du kan regne ut hvor mye du kan få. Vi får 4000 i mnd.

• 1 år senere...
Skrevet

hva?? hvor er det så billig? jeg bor i en studentleil. i oslo og må ut med mye mer enn 5000+ litt til.. bor i 2 roms og må ut med 8000 + strøm, varmt vann osv

hvor er dette???

Skrevet

Til HI:

Det er kjipt, men nå må du nok leie en leilighet med 1 soverom, også sover du på en sovesofa i stua. Fram til du er ferdig med utdannelsen.

Er ikke noe særlig og bo seg ihjel. Heller litt ekstra god mat på bordet enn å måtte slite med økonomien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...