3smånå Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jenta vår har spist maisgrøt i noen uker, og det elsker hun. Jeg har i noen dager nå prøvd å gi henne litt kokt potet med mm i, men hun brekker seg hver gang. Vi gikk over til kokt gulrot med mm i, men hun hater det og. Er det vanlig at de reagerer sånn? Og hvor lenge skal jeg prøve med en type mat før jeg prøver noe annet? Noen som har noen tips til hvilken mat som pleier å falle i smak i begynnelsen?
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Her er det også sånn. Vi har vært igjennom alle middagsglassene og i tillegg prøve mange ganger med potetmos med mm og gullerot, sammen og hver for seg de siste 2 mnd. Vi har prøvd alt i minst tre dager etter hverandre. Så nå spiser tulla på 8 mnd grøt tre ganger om dagen:D Hs sa til meg at vi ikke måtte i oss, men gi henne små smaksprøver av feks vår mat. Tilslutt vil de visst like det! Eneste rådet vi har fått er å ikke introdusere ny mat når de er sultne, men feks mot slutten av et måltid eller mellom måltider. Uten at det har hjulpet her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå