Gå til innhold

Egg med mye fragmenter... Noe håp? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Lenge siden, har prøvd å holde meg borte fra slike sider, og bare tenke på andre ting... Ja, vet det, kjeeempe lett ;)

Fikk satt inn 2 egg idag, men de var ikke topp kvalitet. Ett 4 delt og ett 5 delt, men begge hadde mye fragmentering. De sa det var verdt et forsøk selvom de ikke var helt fine. De andre (hadde 6 befruktede) hadde falt fra. Ingen av de to eggene jeg fikk satt inn var bra nok til å fryses. Fikk satt inn begge pga det var litt større sjangs for at kanskje ett ville klare seg..

Jaja, ble jo uansett bedre denne gangen, forrige gang falt alle eggene fra... Nå er jeg jo tross alt ruger på 2! Det er jo ett steg lengre..

Er det noen som har vært i samme situasjon? Noen erfaringer? Evt gode historier?

Takknemlig for svar :)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Troika77:-)))

Koselig å se deg her inne igjen. Ikke lett å holde seg unna det merker jeg også, men du er mye flinkere enn jeg har vært. He he.

Jeg har ingen erfaringer med fragmentering i eggene. MEN det er jo snart jul og miraklenes tid. Det er absolutt håp for at dette kan bli barn av. Har en bok hvor det står mye om ass.befr. skrevet av en jordmor som har hjulpet mange å bli gravide. Hun har skrevet at mange har blitt gravide på "dårlige" egg. Altså egg med mye fragmentering.

Tenk positivt og at dette blir det barn av så håper jeg du får en fantastisk julegave i år:-))))))))))

Kos deg masse i rugetida og skjem deg litt bort i disse koselige juletider. Masse lykke til:-))))))))

Skrevet

Ja, du har rett. Det er jo snart jul, og det er miraklenes tid!! Akkurat det jeg trengte å høre :) he he. Må bare smile litt. Er jo absolutt lov å håpe.

Helt sprøtt forresten å se bilde av eggene før de ble satt inn!! Bare det synes jeg jo er et mirakel i seg selv :) :) Det kommer jeg aldri til å glemme.

Gratulerer så mye med lille mini Pysekatten :) :)

God helg!!

Skrevet

Linken over var ment som en oppmuntring :o)

Skrevet

Jeg kan gi deg en solskinnshistorie!

Jeg sitter nå med et perpekt lite nurk på 3 uker som ble til ved hjelp av ivf der jeg fikk beskjed om at egget ikke var optimalt fordi det var så mye fragmenter på det.

Jeg fikk ut 10 egg ved uttaket. 8 ble befruktet og ett ble satt inn på dag 3. Egentlig skulle jeg sette inn på dag 5 (langtidsdyrking) men kvaliteten var slik at de ikke turte vente til dag 5 men satte det inn på dag 3 i stedenfor.

De 7 andre befruktete eggene hadde også masse fragmenter i seg, og jeg fikk derfor ingen på frys.

Men hva gjør det? Jeg fikk full klaff på første forsøk, og er i dag lykkelig mamma til verdens skjønneste gutt :)

Det er håp selv om du har fragmenter, eller rusk på eggene. Ikke gi opp. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...