Gå til innhold

Flere barn = fattigere og fattigere

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Tja, man bruker kanskje mer penger på bleier, større hus og større bil og mindre penger på fyll og fest? Så kommer det an på hvor mye man brukte på det før... Dessuten virker det nå mindre fristende med fancy ferier langt borte.

Jeg venter nummer fire i februar, og det verste for privatøkonomien er nok at vi for øyeblikket sitter med et ekstra rekkehus og ingen kjøper... Men vi klarer oss godt og har alt vi ønsker oss.

På den andre siden har jeg hørt at par blir mindre og mindre likestilt jo flere barn de får, mammaen jobber mindre og pappaen jobber mer, og det er ikke nødvendigvis så bra for økonomien.

Jeg må forresten si at de tre barna jeg har til nå føles som en enorm luksus, og jeg gleder meg til nestmann kommer. Jeg kan bli ganske sliten av å styre med alle tre sammen i blant, men når jeg ser de to småguttene mine sitte og tulle med hverandre til frokost, ser storesøster arrangere "spørrekonkurranse" ("Hvorfor ligger sten på bakken? Ja eller nei!") eller får kos av en av dem så har jeg det fantastisk. Hadde jeg hatt penger i stedet for barn, så hadde jeg nok brukt pengene på å forsøke å få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...